هوکوسای(1849-1760)
هنر معاصر
هوکوسای در غرب، در درجه اول به خاطر نقاشی‌اش از معروفترین موج در هنر، مورد تجلیل قرار‌گرفت.
دانستگی در هنر/ قسمت سوم
هنر معاصر / مجله نامه فرهنگ
امروزه مرگ پرستی در ورای همه محصولات هنری، مضمون و انگیزه اصلی را تشکیل می دهد. ناموزونی، اعوجاج، خشونت، انفکاک و مونتاژ، نفی، طعن، هجو و هزل و امثالهم تنها راه مبارزه با کهنگی و ارتجاع تلقی می شوند و به عنوان تنها اصل و تنها محک نقد و ارزیابی به قضاوت می نشینند.
انيميشن تبر / قسمت دوم
هنر معاصر / حامد پورقرایی
تکنیک دوبعدی "سل انیمیشن" بگونه ای بود که نقاشی ها با مداد و کاغذ، روی کاغذ انیمیشن (light box)6 و میز نور انیمیشن ترسیم می شد و پس از آن تست ها را با فیلم 16 میلیمتری7 تهیه می کردیم.
انيميشن تبر / فسمت اول
هنر معاصر / حامد پورقرايي
تبر به نویسندگی استاد احمد عربانی درباره حیات در جنگلی زیبا و سرزنده است که با ورود تبری بیمار که درخت ها و بوته گلها را قطع می کرد مورد تهدید قرار می گیرد. تلاش های جداگانه گیاهان به سرانجام نمی رسد اما وقتی گیاهان ارزش اتحاد را در می یابند تبر نابود می شود.
دانستگی در هنر / قسمت دوم
هنر معاصر
هنرمند معاصر باید مطلع و فعال باشد و حضور دائم خود را مدام خاطر نشان سازد.
دانستگی در هنر/ قسمت اول
هنر معاصر/ مجله نامه فرهنگ
این مطلب برگرفته از مقاله «دانستگی در هنر» نوشته اقای نامی پتگر می باشد که در تاریخ 1372 در شماره 12 مجله «نامه فرهنگ» به چاپ رسیده است.
شرح زندگی و بررسی تعدادی از آثار ونگوگ
هنر معاصر
ون گوگ براي کشيدن "شب پر ستاره" بر فراز رودخانه رون ايستاد تا براي چراغهايي که در دوردست وجود داشت، نور کافي فراهم کند."شب پرستاره"، که يکي از مشهورترين مناظر شب ون گوگ است، در آسايشگاه رواني خلق شده، زماني که هنرمند اجازه نداشت از ساختمان خارج شود.
هنر معاصر/نگاهی به آثار شهرام ناظری نیا، خطاط
مجموعه مسائلی که ایران امروز با آن ها درگیر است، نتیجة صدو پنجاه سال تاریخ اخیر این مرزو بوم است که در نزاعی پیوسته میان سنت و مدرنیته شکل گرفته است.
گلناز كشاورز / گروه پژوهشی علوم و تاریخ هنر
به مناسبت برپایی نمایشگاه «خیالی نگاری» در موزة هنر‌های معاصر تهران
هنر معاصر / به مناسبت برگزاري نكوداشت استاد جليل ضياءپور
به مناسبت برگزاري نكوداشت استاد جليل ضياءپور در تاريخ 19 آبان 1388، در نگارخانه برگ، مختصري راجع به زندگي و آثار و فعاليت هاي اين استاد گرانقدر ارائه مي گردد.
نرگس داوری
يکي از سبک‌هاي هنري در تاريخ هنر، سبک امپرسيونيسم (دريافت‌گري) است. اين اصطلاح براي نخستين بار از عنوان نقاشي کلود مونه، با عنوان «دريافت (امپرسيون) طلوع خورشيد» اقتباس شد و همچون بسياري از نام‌گذاري‌ها، به منظور هجو و استهزا آثار هنري مونه، به اين اثر او اطلاق شد.
هشتمين نشست پژوهشي نگارخانه برگ
مدتي است، نگارخانه برگ در راستاي شناساندن هنرمندان تأثيرگذار در هنر معاصر ايران، اقدام به برگزاري نكوداشت هايي نموده است كه از آن جمله اند نكوداشت ژازه طباطبايي، حسين طاهرزاده بهزاد، استاد علي اكبر صنعتي، اسماعيل آشتياني...
سمپوزيوم مجسمة شهري
درکشور ما، داوری و یا نقد، با نوعی نگاه غرض ورزانه و یا نقد منفی نگريسته می شود، که باعث خارج شدن کار چنين سمپوزیوم هائي از روند درست آن ها است.
گزارش
نمایشگاهی از 275 پوستر ایرانی وخارجی و 60 اثر از پوسترهای تئاتر از 27 مهرماه 13 به مدت یک ماه با همکاری مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسۀ توسعة هنرهای تجسمی در موزۀ هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
گزارش و نقد
نمایشگاهی از آثار مجسمه سازی در نگارخانه برگ در تاریخ 25 مهر ماه تا 4 آبان ماه 1388 برگزار شد. هدف برگزاری نمایشگاه، ایجاد دومین سمپوزیوم مجسمه سازان برتر و متخصص بوده است.