كدخبر: ۲۵۶۱
تاريخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
طراحی شهر براساس امور روزانه
آرمان::میزان فعالیت‌های ضروری که در خیابان رخ می‌دهند در نسبت با کیفیت محیطی، مقدار ثابتی باقی می‌مانند. در مقابل بهبود محیط سبب افزایش قابل توجهی در میزان فعالیت‌های انتخابی شده و به تبع آن این امر میزان فعالیت‌های اجتماعی میان مردم را افزایش می‌دهد. شهرساز مطرحی به نام «کار» در کتاب «فضای عمومی» با دقت بیشتری طیف فعالیت‌هایی که افراد مختلف انجام می‌دهند را نشان داده که این موارد را هم می‌توان به گونه کارآمدی در طبقه بندی مطرح شده توسط گل دسته‌بندی کرد. استفاده از این ایده‌ها، سبب گسترده‌تر شدن نگرش‌مان در طراحی خیابان می‌شود به گونه‌ای که بیش از تفکر در مورد میزان رفت و آمد موثر خودرو‌ها و پیاده‌ها، به میزان همسازتر شدن با طیف وسیع‌تری از فعالیت‌های انتخابی و منتج اجتماعی خواهیم پرداخت. این امر ممکن است منجر به این شود که مهندسان، خود را فقط منحصر به اطلاعات مربوط به تعداد سواره‌ها و پیاده‌هایی که در یک ساعت از یک مکان می‌گذرند نکنند بلکه آنان را به تعداد عابران و دوچرخه‌سواران در واحد زمان، زمانی که صرف بازی می‌شود، زمانی که صرف نشستن روی نیمکت می‌شود یا حتی میزان وقوع مکالمات مشاهده شده در خیابان علاقه‌مند سازند! از این طریق ممکن است به‌طور کلی بتوان فهمید مناطق مسکونی چگونه ممکن است استفاده شوند، اما با این حال توجه دقیق به نیاز‌های گروه‌های خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طور مشخص، جوانان و سالمندان نیازهای خاصی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
* نام:
ايميل:
* نظر: