برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Friday, 27 November , 2020
امروز : جمعه, ۷ آذر , ۱۳۹۹ - 12 ربيع ثاني 1442
تاثیر مکان بر ماهیت مجسمه

سیطره نگاه موزه‌ ای بر مجسمه شهری در ایران

شهر به عنوان متولی اصلی مجسمه ‌های شهری حق برخورداری از آثار با اصالت را دارد و شهر نباید تبدیل به گالری نمایش محصولات مولاژ  شود.

۰۹ آبان ۱۳۹۹

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

با توجه و بررسی مدارک یافت شده در کاووش های علمی باستان شناسی در فلات ایران، چنين به نظر می‌رسد که اقوام بومی ساکن این سرزمین، مردگان خود را در داخل اتاق و یا حیاط و کوچه و در محوطه‌هائی که مربوط به محل زندگی آن ها بوده است دفن می نمودند.

۰۲ اسفند ۱۳۸۸

بررسی آوندهای سیمین زراندود ساسانی

هنر ساساني معرف يك تجدد و احياي ناگهاني نيست، بلكه خود معجوني است از هنر ايران كه متجاوز از هزار سال بر آن گذشته و در اين دوره به اوج بالندگي و تعالي خود رسيده. بنابراين تكرار نقش هاي كهن در هنر ساساني امري عادي بوده و نمي توان آن را اتفاقي تلقي نمود.

۱۹ دی ۱۳۸۸

مدرنیته، اومانیسم و سنت

کارگاه تخصصی گروه علوم و تاریخ هنر با موضوع “مفهوم مدرن” توسط جناب آقای دکتر سعید حقیر در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۸۸ و با حضور جمعی از اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد معماری و رشته های مرتبط در پژوهشکده نظر برگزار شد.

۲۵ مهر ۱۳۸۸

مدرن چیست؟

کارگاه تخصصی گروه علوم و تاریخ هنر با موضوع “مفهوم مدرن”توسط جناب آقای دکتر سعید حقیر در تاریخ ۲۴/۴/۱۳۸۸ و با حضور جمعی از اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد معماری و رشته های مرتبط در پژوهشکده نظر برگزار شد.

۱۳ مهر ۱۳۸۸