برنامه آتی نظرگاه
نشست "در مرکز تهزان چه باید کرد؟ | رسالت میراث فرهنگی | سه شنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Sunday, 25 August , 2019
امروز : یکشنبه, ۳ شهریور , ۱۳۹۸ - 24 ذو الحجة 1440
شناسه خبر : 1096
  پرینتخانه » گردشگری تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ | 180 بازدید

شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران نشانگر ضعف تبلیغاتی ماست

تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر کار دیگر تخصص می خواهد.در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صدا و سیما و شبکه های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می خورد و کار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد.

احمد محیط طباطبایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: «تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر کار دیگر تخصص می‌خواهد».
وی افزود: «در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صداوسیما و شبکه‌های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می‌خورد و کار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد».
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: «مدل تبلیغات ما برای گردشگری نباید شبیه مدل تبلیغات سس مایونز باشد». وی گفت: «ما در معرفی تولیدات داخلی دچار ضعف هستیم و حتی در معرفی نقاط به هموطنان خودمان هم عاجزیم، هرچند تغییرات مثبتی هم در این زمینه داشته‌ایم که از آن جمله تدوین مباحث گردشگری و میراثی در کتاب‌های درسی است».

محیط طباطبایی یادآور شد: «از آنجا که نوع گردشگری ما گردشگری تفریحی نیست باید تبلیغات ما نیز برای گردشگری فرهنگی_تاریخی باشد». رئیس ایکوم (کمیتۀ ملی موزه‌ها) ایران، تعیین یک استراتژی برای توسعۀ گردشگری در شرایط کنونی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.