برنامه آتی نظرگاه
کارگاه نظریه های نو شماره 39 | نظریه، منشاء همه چیز | دوشنبه 15 بهمن ماه 1397
Thursday, 21 February , 2019
امروز : پنج شنبه, ۲ اسفند , ۱۳۹۷ - 16 جماد ثاني 1440
شناسه خبر : 1096
  پرینتخانه » گردشگری تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ | 31 بازدید |

شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران نشانگر ضعف تبلیغاتی ماست

تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر کار دیگر تخصص می خواهد.در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صدا و سیما و شبکه های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می خورد و کار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد.

احمد محیط طباطبایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: «تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر کار دیگر تخصص می‌خواهد».
وی افزود: «در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صداوسیما و شبکه‌های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می‌خورد و کار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد».
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: «مدل تبلیغات ما برای گردشگری نباید شبیه مدل تبلیغات سس مایونز باشد». وی گفت: «ما در معرفی تولیدات داخلی دچار ضعف هستیم و حتی در معرفی نقاط به هموطنان خودمان هم عاجزیم، هرچند تغییرات مثبتی هم در این زمینه داشته‌ایم که از آن جمله تدوین مباحث گردشگری و میراثی در کتاب‌های درسی است».

محیط طباطبایی یادآور شد: «از آنجا که نوع گردشگری ما گردشگری تفریحی نیست باید تبلیغات ما نیز برای گردشگری فرهنگی_تاریخی باشد». رئیس ایکوم (کمیتۀ ملی موزه‌ها) ایران، تعیین یک استراتژی برای توسعۀ گردشگری در شرایط کنونی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.