پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

ضرورت اجرای طرح استحصال انرژی از پسماندهای شهری

چکیده: استحصال انرژی و تولید برق از پسماندهای شهری و همچنین بازیافت مواد در کنار حفظ سلامت، بهداشت و زیبایی محیط اقدام مهمی در جلوگیری از اتلاف سرمایه خواهد بود.

علی اصغر کمالی زاده در جلسه شورای معاونین شهرداری که در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها باید ظرفیت‌های این کلانشهر را به خوبی شناسایی کرده و با برنامه ریزی مناسب به سمت کسب درآمد پایدار حرکت کنند.

ضرورت اجرای طرح استحصال انرژی از پسماندهای شهری

این مسئول تصریح کرد: با افزایش درآمدهای پایدار می‌توان به تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مختلف شهری امیدوار بود.

شهردار کلانشهر کرج معتقد است استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز باید در کنار کسب درآمد پایدار مورد توجه قرار گیرد.

کمال زاده افزود: اگر مدیریت شهری بتواند ضمن فراهم کردن زیرساخت ها و معرفی بسته‌های مناسب اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای مشارکت جلب کند، قطعا در مسیر صحیح کسب درآمد پایدار گام برداشته‌ است .

لزوم فرهنگ سازی آموزش طرح تفکیک زباله از مبداء

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در طرح تفکیک زباله از مبداء بیان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا به لحاظ زیست محیطی و کمک به اقتصاد شهر حایز اهمیت است اما این طرح بدون مشارکت مردم و فرهنگ سازی آن موفق نخواهد بود.

این مسئول همچنین به عدم جانمایی مناسب سطل های زباله در شهر اشاره کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای جانمایی مناسب سطل های زباله انجام و این سطل ها پلاک گذاری شوند.

شهردار کرج یادآور شد: باید آموزش تفکیک از مبدا زباله در دستور کار معاونت خدمات شهر و سازمان مدیریت پسماند قرار داده شود تا از این طریق بتوانیم این مهم را فرهنگ سازی کنیم.

 اجرای طرح استحصال انرژی از پسماند در زمین مانده است

 کمالی زاده به ضرورت استحصال انرژی از پسماند اشاره کرد و گفت: متاسفانه اجرای طرح استحصال انرژی از پسماند روی زمین مانده و علی رغم اینکه در اصلاح بودجه اعتباری برای آن تخصیص داده شده ،هنوز اجرایی نشده است.

شهردار کرج توضیح داد: اجرای این طرح باید در اولویت سازمان پسماند قرار بگیرد تا کل شهر از نتایج آن منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد:بر همین اساس استحصال انرژی از پسماندهای شهری تولید برق از پسماندهای شهری و همچنین بازیافت مواد در کنار حفظ سلامت، بهداشت و زیبایی محیط اقدام مهمی در جلوگیری از اتلاف سرمایه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *