پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

اقامتگاه‌های بوم‌گردی درجه‌بندی می‌شوند

چکیده: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام گرفته و رونق فعالیت اقامتگاه بوم گردی قرار است تا پایان دوره دولت دوازدهم، تعداد اقامتگاه های بوم گردی به 2000 عدد افزایش یابد.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 1467 اقامتگاه بوم‌گردی در کشور پروانه فعالیت دارند. وی افزود: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام گرفته قرار است تا آخر دوره فعالیت دولت دوازدهم، این تعداد به 2 هزار اقامتگاه افزایش یابد که با توجه به ظرفیت‌های موجود و رونق کسب کار بوم‌گردی‌ها به این تعداد دست خواهیم یافت.

تیموری سیاست اصلی مورد نظر سازمان میراث فرهنگی برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی را درجه‌بندی آن‌ها اعلام کرد و افزود: بزودی تمام اقامتگاه با توجه به ساختمان و تجهیزات و امکاناتشان به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند. وی ادامه داد: میزان کرایه این اقامتگاه‌ها متناسب با این درجه‌بندی خواهد بود و به این ترتیب هر گردشگری که قصد اقامت در یک اقامتگاه بوم‌گردی درجه یک را دارد، می داند این مکان باید از چه امکانات و تجهیزاتی برخوردار باشد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی درجه‌بندی می‌شوندتیموری یکی دیگر از برنامه‌های پیشرو معاونت گردشگری را آموزش به کارمندان و افرادی که در این اقامتگاه مشغول خدمت‌رسانی به مسافران هستند، اعلام کرد و افزود: نحوه صحیح برخورد با گردشگران و فراگیری زبان انگلیسی از دیگر برنامه‌ها برای ارتقا کیفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نظر گرفته شده است. معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: استقبال گردشگران خارجی نیز از اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار خوب بوده و دلیل این امر نیز حضور گردشگران خارجی فرهنگی در ایران است که به این نوع اقامتگاه علاقمند هستند.

وی درپاسخ به پرسشی در مورد تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی غیرقانونی در کشور، گفت: پاسخ به این پرسش را نمی توان به درستی گفت، چون هر فردی می‌تواند گردشگری را به خانه دعوت کند و از او در منزل شخصی اش پذیرایی کند؛ این بخشی از فرهنگ ایرانی است.

تیموری افزود: اگر در این شرایط بین گردشگر و صاحب منزل مشکلی پیش بیاید به سازمان میراث فرهنگی ارتباطی ندارد و مرجع رسیدگی ارگان‌های دیگری هستند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ما تنها می‌توانیم از گردشگران بخواهیم که از اقامتگاه‌هایی که تابلو بوم‌گردی سازمان میراث فرهنگی را دارند، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *