پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

مدیریت شهری تسهیلگر جلب فعالیتهای داوطلبانه در امور خیر باشد

چکیده: مدیریت شهری می تواند بجای تصدی گری در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی، تسهیلگر و حمایت و هدایت کننده فعالیتهای مردمی، داوطلبانه در امور خیریه عمومی شهر باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران صبح پنج شنبه بیست و هفتم دی ماه با حضور در مراسم تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی و افتتاح خوابگاه شهید رفتاری اهدایی خیرین در دانشگاه امیر کبیر بر ضرورت ایجاد زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم وخیرین در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان تاکید کرد.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنانش ضمن گرامی داشت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و سایر اعضای اصلی گروه فداییان اسلام است که در سال 1334، اعدام شدند را نیز تسلیت گفت.

وی با اشاره به نشست امروز که در تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی است که منجر به ساخت و تجهیز خوابگاه رفتاری شده است در باب مناسک ذیل اخلاق و روابط انسانی و در خدمت بهتر کردن زندگی اجتماعی در اسلام سخن گفت و افزود: تفسیری که ما امروز در جامعه از اسلام ارائه می کنیم، با حقیقتی که علمای بزرگ و محققین و پژوهشگران براساس اسناد تاریخی و روشهای علمی استباط و تفسیر متون دینی ارائه می کنند دارای تفاوتهایی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اسلام اصیل و ناب، مناسک ذیل اخلاق و روابط انسانی و در خدمت بهتر کردن زندگی اجتماعی تعریف می شوند افزود: اولویت دین، رسیدگی به وضعیت و نیازهای مردم است و تعظیم شعائر و مناسبتهای دینی زمانی موثر خواهد بود که ما معیشت ونیازهای اولیه مردم را بتوانیم براورده کنیم.

مدیریت شهری تسهیلگر جلب فعالیتهای داوطلبانه در امور خیر باشد

وی در ادامه سخنانش گفت: در صدر اسلام نیز شاهد هستیم که پیامبر و ائمه به موضوع معیشت و نیازهای اصلی مردم اهمیت فراوانی می دادند و در حالیکه مسجد النبی با ساده ترین امکانات مانند برگ خرما مسقف و مفروش شده بود، پیامبر اکرم بیشترین توصیه را در رسیدگی به وضعیت مسلمانان نیازمند وبی پناه داشتند، نیازمندترین گروه مسلمانان که بدلیل هجرت وفرار از مکه، در مدینه هیچ ثروت، جان پناه ، غذا و حتی لباس نداشتند وب ه اصحاب صفه مشهور بودند، مورد توجه ویژه پیامبر قرار داشتند و نبی اکرم، زمان زیادی را با آنها سپری می کرد و مردم را به کمک و حمایت از آنان تشویق می کرد.

محسن هاشمی با بیان اینکه سیره همه ائمه هم همینگونه است و رسیدگی به نیازها و مشکلات مردم از شعائر اهمیت بیشتری دارد افزود:  ما باید خیرین جامعه را به سوی به ساخت و تجهیز مدارس، خوابگاهها و درمانگاهها در مناطقی که نیاز جدی وجود دارد و امکانات دولت پاسخگو نیست، سوق بدهیم.

به گفته وی اگر ما بتوانیم خیرین علاقمند، متدین و انسان دوست را به سمت تامین نیازهای اصلی و بحرانی جامعه سوق بدهیم قطعا در گرایش نسل جوان به دین و جلوگیری از انحراف و دین گریزی تاثیرگذار خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی تاکید کرده اند امروز مساله آسیبهای اجتماعی یکی از مهمترین مسایل نظام است و با توجه به اینکه امکانات دولت و نظام پاسخگوی حل همه مسایل نیست باید بتوانیم زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم وخیرین را در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان فراهم کنیم.

محسن هاشمی تاکید کرد: مدیریت شهری می تواند بجای تصدی گری در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی، به تسهیل گری، حمایت و هدایت فعالیتهای مردمی، داوطلبانه و خیرین در این حوزه اقدام کند، که افتتاح این خوابگاه در این جهت کاری پسندیده است.

محسن هاشمي در خاتمه توضيحات جامعي درباره پيشرفتهاي فضايي كشور و تلاش اخير در پرتاب ماهواره افزود :
اظهارات رييس جمهور در تبيين نقش آيت الله هاشمي رفسنجاني در صنايع موشكي كشور، نفي كننده نقش ديگر عزيزان فعال در صنايع موشكي نيست و  نقش آقايان اسلامي و تهراني مقدم و ديگر عزيزان، در بخش عملياتي  موشك سازي كه از سال ١٣٦٣ در كشور آغاز شد، ارزنده است.
از اين مقطع با دستور آيت الله هاشمي رفسنجاني در سه مركز صنايع دفاعي، سپاه و وزارت جهاد سازندگي آغاز شد و امروز به نتيجه رسيده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *