پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

میزان تحقق برنامه پنج‌ ساله دوم شهرداری تهران؛ فقط ۳۰ درصد

چکیده: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اعلام کرد که میزان تحقق برنامه پنج ساله دوم تنها ۳۰ درصد بوده و این در حالی است که منابع مالی آن هم بیشتر بوده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مرتضی الویری در حاشیه صد و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات کشور چه در دولت و چه در شهرداری ها این است که برنامه ها همیشه از متن مصوب خود فاصله می گیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: از سال ۱۳۲۷ که اولین برنامه توسعه ای ایران نوشته شد، هیچ برنامه ای نداریم که درست اجرا شده باشد و علت این امر مهم این است که نویسندگان و تصویب کنندگان برنامه‌ها دچار خیال‌پردازی می‌شوند و می‌خواهند آرمان‌های خود را روی کاغذ آورند.

میزان تحقق برنامه پنج‌ ساله دوم شهرداری تهران؛ فقط ۳۰ درصد

وی همچنین در خصوص برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران گفت: میزان تحقق این برنامه ۳۰ درصد بوده است؛ این در حالی است که منابع مالی هم در زمان آن بیشتر بود.

الویری افزود: ما در مورد برنامه سوم توسعه شهری تهران تلاش کردیم به این مسئله توجه کنیم و بنابراین در مرحله اول در اسفند سال گذشته سیاست ها و چارچوب های کلی را تصویب کردیم و اکنون فقط احکام برنامه را به تصویب رساندیم. همچنین اهداف کمی و شاخص ها نیز از مواردی هستند که در اردیبهشت سال ۹۸ به تصویب آنها خواهیم پرداخت. بنابراین کار تصویب برنامه سوم توسعه شهری تهران به سه مرحله تقسیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *