پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

برف بازی در کنار یکی از بزرگترین عبادتگاه‌های ایران

چکیده: جشنواره آدم برفی، ساخت المانهای تاریخی با برف و یخ، برپایی غرفه های غذا، برگزاری مسابقات و بازیهای محلی در مجموعه آبگرم تخت سلیمان برگزار خواهد شد.

با توجه به وجود مناطق بکر طبیعی، مجموعه جهانی تخت سلیمان و آبگرم‌های فراوان در این منطقه، هدف اصلی از برگزاری این جشنواره معرفی توانمندیهای منطقه و جذب گردشگران در فصل زمستان است. مطلوبی به بخشهای مختلف این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این جشنواره بخشهای مختلفی مانند جشنواره آدم برفی، ساخت المان های تاریخی شهرستان تکاب با برف و یخ، برپایی غرفه های غذا های سنتی و بومی ، برگزاری مسابقات و بازیهای محلی و چندین برنامه مفرخ برای شرکت کنندگان در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تکاب اضافه کرد: سعی خواهیم داشت با هماهنگی های لازم با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام به دعوت از تورهای گردشگری از مراکز استان و پایتخت کنیم تا ظرفیتهای گردشگری منطقه را به هموطنان معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، تخت سلیمان (یا آتشکده آذرگُشنَسب) نام محوطهٔ تاریخی بزرگی در نزدیکی تَکاب و روستای تخت سلیمان (در گذشته نصرت‌آباد) در آذربایجان غربی و ۴۵ کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع است؛ تکاب در مرز ترکیه، با مرکز استان یعنی ارومیه، ۲۸۹ کیلومتر فاصله دارد.

برف بازی در کنار یکی از بزرگترین عبادتگاه‌های ایران

تخت سلیمان تکاب، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی و اجتماعی و عبادتگاه ایران در دوره‌ ساسانی بوده و دریاچه‌ سلیمان، آتشکده‌ آذرگُشنسب، معبد آناهیتا، ایوان خسرو و تالار ستون‌دار در کنار آن قرار دارد. آتشکده‌ آذرگشنسب بسیار مورد احترام مردم بود و از معروف‌ترین بخش‌های این مجموعه است. بهرام پنجم این مجموعه را بر پا کرد و در دوره‌ خسرو انوشیروان رونق بیشتری هم داشت. تخت سلیمان چهارمین اثری است که از ایران در یونسکو به ثبت رسیده است. این مجموعه‌ کنار دریاچه‌ طبیعی زیبایی قرار گرفته و آب دریاچه‌، از عمق ۱۲۰ متری از چشمه می‌جوشد و بالا می‌آید.

در خصوص نام این مجموعه باورهای متفاوتی نقل شده، بعضی‌ها باور دارند این مکان را حضرت سلیمان ساخته شده و در همین‌جا هم زندگی می‌کرد البته بعضی‌ دیگر می‌گویند از ترس حمله‌ اعراب به عبادتگاه‌های زرتشتی، نام سلیمان را بر این منطقه گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *