پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

بررسی علل اجرایی نشدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان

چکیده: لازم است تا گزارشی از سوی کمیته حقوقی شورای شهر تهیه و به کمیته معماری و طرح‌های شهری ارسال شود تا علل اجرایی نشدن این بیمه تضمین کیفیت مشخص شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران چهل و هفتمین جلسه کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با حضور علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران و اعضا در رصدخانه شهری برج  میلاد برگزار شد. در ابتدای این جلسه اعطا و سایر اعضای این کمیته از رصدخانه بازدید کرده و در جریان شیوه فعالیت این مجموعه قرار گرفتند.

در ادامه جلسه موضوع « ارائه گزارش از روند تصویب برنامه پنج ساله سوم و پیگیری اجرای احکام آن در حوزه کالبدی- فضایی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اعطا با اشاره به روند برگزاری جلسات و نشست تهران 1402 اظهار کرد: به دنبال این جلسات نظرات اعضای کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با حدود 50 پیشنهاد مطرح شد.بر همین اساس جلساتی هم با معاونت‌های برنامه ریزی و معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار و احکام مربوط به حوزه کالبدی و فضایی اصلاح شد. بخش عمده پیشنهادهای کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیته معماری و طرح‌های شهری در این باره اعمال شد.

بررسی علل اجرایی نشدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان

اعطا با اشاره به اینکه به زودی روند بررسی بودجه 98 شهرداری تهران در شورا آغاز می‌شود، گفت: بودجه 98 برشی یک ساله از برنامه پنج ساله شهرداری تهران است و بودجه حتما بر مبنای احکام کلی برنامه سوم توسعه شهر تهران خواهد بود. لایحه بودجه 98 احتمالا طی دو هفته آینده برای بررسی به شورا خواهد آمد و از سوی اعضا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«بیمه تضمین کیفیت ساختمان و نحوه عملیاتی شدن آن» موضوع دیگری بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در ادامه این جلسه اعضای کمیته معماری و طرح‌های شهری تهران به بررسی علل اجرای نشدن این ضمانت‌نامه پرداختند و نظرات خود را در این خصوص ارایه دادند.

در پایان این جلسه اعطا اعلام کرد که در این‌باره لازم است تا گزارش مکتوبی از سوی کمیته حقوقی شورای شهر تهیه و به کمیته معماری و طرح‌های شهری شورا ارسال شود تا علل اجرایی نشدن این بیمه ضمانت‌نامه، چالش‌ها و موانع پیش روی اجرا مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *