پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

انتخاب فاز پنج شهر جدید سهند به عنوان پایلوت کشوری طراحی مدرن شهری

چکیده: رسالت اصلی شهر جدید سهند با توجه به پایلوت کشوری فاز پنج آن برای طراحی شهری مدرن، حفظ آرامش، تقویت زندگی اجتماعی و واحدهای همسایگی است.

عباس مصطفوی شب گذشته در نشست مشترک مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با معاون عمرانی استاندار ضمن اشاره به پروژه‌ها و فعالیت‌های انجام پذیرفته در طی ماهه‌های اخیر به دهکده ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذار این پروژه با همتی راسخ در تلاش است در زمینی به وسعت بیش از ۳ هکتار بزرگ‌ترین کمپ تمرینی کشور را با تمام تجهیزات زیربنایی از قبیل سالن‌های چندگانه، رستوران و… در طی مدت ۱۵ ماه راه‌اندازی کند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به دهکده سلامت و نقش مهم آن در شهر جدید سهند اشاره کرد و افزود: دهکده سلامت در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار به صورت جامع با پوشش بخش‌های درمانی تخصصی و فوق تخصصی با در نظر گرفتن جنبه توریسم درمانی و با مشارکت ۵۰-۴۰ نفر از پزشکان متخصص استان  آغاز به‌کار خواهد کرد که  تفاهم‌نامه آن در دهه مبارک فجر مبادله خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به اتمام پروژه مساکن مهر گفت: شرکت عمران شهر جدید سهند تعهد تامین ۱۶ هزار واحد مسکن جدید را بر اساس دستور صریح وزارت راه و شهرسازی متقبل شده است که عملیات اجرایی یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تا پایان سال و باقی‌مانده  واحدها در سه ماهه اول سال ۹۸  و در سال ۱۴۰۰ تکمیل نهایی خواهند شد.

انتخاب فاز پنج شهر جدید سهند به عنوان پایلوت کشوری طراحی مدرن شهری

مصطفوی همچنین با اشاره به شروع نهضت باغ ویلایی در فازهای ۳ و ۴ و به‌ویژه فاز پنج شهر جدید سهند به  اهمیت طراحی مدرن شهری افزود: فاز پنج شهر جدید سهند به عنوان پایلوت طراحی شهری از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نظر گرفته شده است که ما نیز فاز پنج را بر اساس آخرین متدهای علمی طراحی نوین شهری طراحی خواهیم کرد.

جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار با اشاره به رسالت اصلی شهر جدید سهند به اهمیت پایلوت کشوری فاز پنج شهر جدید سهند تصریح کرد: هدف اصلی در شهرسازی ایمن کردن زندگی و ارزش دادن به انسان به لحاظ مناسب‌سازی شهری و دسترسی به خدمات شهری هست. حفظ آرامش، تقویت زندگی اجتماعی و واحدهای همسایگی که باعث تقویت روابط و تعاملات اجتماعی می‌شود در اولویت طراحی کالبدی شهرسازی ما قرار دارند. وی با اشاره به اهمیت مقوله نظارت اجتماعی در طراحی شهری آن را بسیار با اهمیت تلقی کرده و افزود انتظار می‌رود فاز پنج با در نظر گرفتن این مقوله‌ها طراحی و اجرا شود. رحمتی در ادامه افزود: بر اساس طرح جامع آزادراه تبریز -اندیشه محور توسعه خواهد بود که می‌تواند پاسخگوی متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه شهرسازی و خدماتی باشد.

در این نشست همچنین  مهندسان مشاور سبزاندیش در خصوص طرح جامع سهند و فاز پنج شهر جدید سهند و مهندسان مشاورراژان آب زاگرس در خصوص طراحی و امکان سنجی و مکان‌یابی شهر جدید شهرستان ورزقان همچنین مهندسان مشاور ارکان شهر در خصوص تاسیسات زیربنایی فاز چهار ضمن اشاره به مد نظر قرار دادن نکته نظرات معاون عمرانی استاندار در برنامه و طرح های آتی گزارشاتی از پروژه‌های در دست انجام ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *