پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

تبلیغات دولت، خریداران خانه را از ایران به ترکیه می‌راند.

چکیده: تبلیغات دولت، سرمایه‌گذاران مسکن را از کشور می‌راند. به علاوه هزینه صاحب‌خانه شدن در ایران به قدری بالا است که سرعت خروج سرمایه را بیشتر می‌کند.

ایرانی‌های در سال گذشته٬ ۵۴۲۳واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند، خانه‌هایی که اگر بیش از ۲۵۰ هزار دلار باشند، خریدار و خانوادۀ او را به شهروندان ترکیه بدل می‌کند.

در  تحلیل مشکلات مسکن در ایران، مشکلات بازار به سوداگری‌های حوزۀ مسکن، سفته بازی‌های شمال‌شهر نشینان، خالی‌بودن خانه‌ها بدون پرداخت عوارض نسبت داده می‌شود:

  • «۱۳ درصد خانه‌های تهران خالی است».
  • «۶۶ درصد بازار مسکن در انحصار سوداگران است».
  • «علی‌رغم کاهش قیمت مسکن، قیمت‌ها هنوز واقعی نیست».

تبلیغات دولت، خریداران خانه را از ایران به ترکیه می‌راند.

این که دولت با چنین تبلیغاتی و یا با ممانعت، سرمایه‌گذاران مسکن در ایران را از کشور می‌راند، به سود دبی و ترکیه می‌شود. به علاوه هزینه‌های صاحب‌خانه شدن در ایران به قدری بالا است که سرعت این خروج سرمایه را بیشتر می‌کند.

فرار این ثروت به ترکیه، دبی، کانادا، امریکا و … در حالی که بسیاری از خریداران با ایران مراوده دارند، به ضرر اقتصاد ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب