پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

تکالیف مالی جدیدی برای شهرداری تهران مصوب نکنیم

چکیده: در شرایطی که شهرداری تهران بدهی بالای 60 هزار میلیارد تومان دارد، آیا با این تکالیف مالی، شهرداری تهران استطاعات تملک باغات و املاک را دارد؟

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران, گفت: شهرداری تهران 4 برابر بودجه سالانه خود بدهکاری دارد و نباید تکالیف جدیدی برای آن مصوب کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی الزام شهرداری تهران به ارائه فرآیند تملک باغات و املاک و ابنیه واجد ارزش و شیو‌ه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز، در مخالفت با این یک فوریت اظهار کرد: در بند 17 ماده 55 قانون شهرداری, جلوگیری از قطع بدون مجوز درختان در محدوده شهری به عنوان وظیفه شهرداری در توسعه فضای سبز عنوان شده است و ایجاد و تملک باغات وظیفه شهرداری نیست.

تکالیف مالی جدیدی برای شهرداری تهران مصوب نکنیم

 

وی با اشاره به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها, تصریح کرد: طبق این قانون بالادستی همچنان وظیفه شهرداری جلوگیری ازقطع درختان است. خزانه دار شورای شهر تهران اعلام کرد: در شرایطی که شهرداری تهران بدهی بالای 60 هزار میلیارد تومان دارد و زندگی برخی از طلبکاران شهرداری مختل شده است به لحاظ مالی این سوال مطرح میشود که شهرداری تهران استطاعات مالی برای تملک باغات و املاک دارد یا نه؟

رسولی تاکید کرد: شهرداری تهران 4 برابر بودجه سالانه خود بدهکاری دارد و نباید تکالیف جدیدی برای آن مصوب کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *