پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

 تغییر در مصوبات انجمن علمی معماری منظر ایران

چکیده: در جلسه مجمع انجمن علمی معماری منظر ایران اصلاحاتی در اساسنامه داده شد. اصلاحات اعمال‌شده نشان از سخت‌تر شدن فرایند و غربالگری علاقمندان به عضویت دارد.

انجمن علمی معماری منظر ایران در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۸ در محل دانشگاه تهران تشکيل جلسه داد. در اين جلسه اصلاحاتی در اساسنامه مورد بررسی قرار گرفت. به نقل از نظرآنلاین، اصلاحات اعمال‌شده نشان از سخت‌تر شدن فرایند و غربالگری علاقمندان به عضویت دارد. مواردی چون، حداقل مدت زمان سپری شده از فارغ التحصیلی، داشتن مقالات علمی-پژوهشی و مفید بودن در دوره عضویت، از جمله موارد اضافه شده به اساسنامه است. بنابراین تغییرات اعمال‌شده به شرح زیر می‌باشد:

۱. تغییر بند ۶-۱ (عضویت پیوسته)

بند قبل : مؤسسان انجمن و كليه افراد با حداقل داراي درجه كارشناسي ارشد در حوزه معماری منظر مي‌توانند به صورت مستقیم به‌عضويت پيوسته درآيند.

بند جدید :شرایط عضویت به صورت پیوسته در انجمن علمی معماری منظر ایران به قرار زیر است:

  • موسسان انجمن که به عنوان عضو پیوسته شناخته شده‌اند.
  • دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری منظر
  • سپری شدن حداقل دوسال از فراغت از تحصیل
  • حداقل دو سال فعالیت به عنوان عضو وابسته و کسب امتیاز از فعالیت های انجمن علمی
  • دارا بودن یکی از دو شرط ذیل :
  • چاپ یک مقاله در حوزه معماری منظر در مجلات علمی- پژوهشی
  • نقش کلیدی در تهیه طرح یا مطالعه و پژوهش اجرای یک پروژه معماری منظر

۲. تغییر بند ۶-۲ (عضویت وابسته)

بند قبل : اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و مدت ۵ سال به نحوی در یکی از رشته‌های مرتبط با منظر به صورت مستقیم فعالیت کرده باشند و دانش و مهارت آن‌ها به تأیید هیئت مدیره یا کمیته منتخب او رسیده باشد، به عضویت وابسته در می‌آیند.

بند جدید : اعضای وابسته با ۵ سال سابقه عضویت مفید و درجه کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های مرتبط با منظر و ارائه رزومه تخصصی مرتبط با منظر و گذراندن دوره‌های تخصصی و آموزشی، می‌توانند با ۵ رأی موافق هیئت مدیره، به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

۳. اضافه کردن تبصره به بند ۶-۴ (عضویت افتخاری)

تبصره اضافه شده: نخبگانی که به عنوان اعضای افتخاری در انجمن علمی پذیرفته می شوند باید حداقل ۵ رأی هیئت مدیره را کسب کنند.

۴. اضافه کردن تبصره به بند ۱۲-۱ (انتخاب هیئت مدیره)

تبصره اضافه شده: حداکثر دو نفر از اعضای هیئت مدیره مشمول قاعده فوق‌الذکر، به شرط کسب حداقل سه چهارم آرای مجمع عمومی، می‌توانند برای دوره‌های بعدی به عضویت هیات مدیره درآیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *