برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Friday, 18 September , 2020
امروز : جمعه, ۲۸ شهریور , ۱۳۹۹ - 1 صفر 1442
شناسه خبر : 4059
  پرینتخانه » اخبار, نقد اول تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ | 339 بازدید | ارسال توسط :
حق عابران پیاده را از چه کسانی طلب کنیم؟

حناچی: مقابله با سد معبر و کارگاه‌های ساختمانی به نفع حقوق عابران پیاده

پرویز حناچی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «تلاش می‌کنیم با ساماندهی کارگاه‌های عمرانی و مقابله با سد معبر به بدیهی‌ترین حق عابران پیاده احترام بگذاریم.»

پرویز حناچی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «اختصاص بخش زیادی از معابر به پیاده‌رو، رویۀ معمول شهر تهران در گذشته بوده است. با توسعه و افزایش تراکم شهر، این معادله به نفع خودرو‌ها و فضا‌های تجاری و مسکونی تغییر کرد. تلاش می‌کنیم با ساماندهی کارگاه‌های عمرانی و مقابله با سد معابر به بدیهی‌ترین حق عابران پیاده احترام بگذاریم».

مطابق گزارش ۱۶۴۰۹ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اردبیهشت ۱۳۹۸ با عنوان سیاستگذاری هوشمندانۀ شهرداری‌ها برای فروشندگان کم‌سرمایه و دستفروشان، پیشنهاد شده تا سیاستگذران کشور برای کاهش فشار اقتصادی بر فقرا، دستفروشی را به عنوان راه‌حلی مؤثر برای کاهش آثار بیکاری و کمک به اقشار بی‌درآمد در دوران رکود در نظر بگیرند و شغل دستفروشی را قانونی و رسمی کنند. در این پیشنهاد دو طرح عملیاتی شناسنامه‌دار‌کردن دستفروشان و مجوز‌دهی به شرکت‌های سایبان دستفروشی مطرح شده است.

حناچی

به گزارش نظرآنلاین، حناچی یکی از مشکلات شهر تهران را به خوبی مورد توجه و اشاره قرارداده است. اما آنچه مسلم است توسعۀ شهر تهران با نگاه غلبه سواره بر پیاده یک عامل اساسی و ریشه‌ای است. اینکه آثار اجتماعی و نیازهای عمرانی به عنوان دلیل این مساله ریشه‌ای شناخته شود، اشتباه در شناخت مسأله است و بدون شک موجبات ایجاد مسائل جدید اجتماعی و عمرانی را فراهم خواهد کرد.

۰/۵ ( ۰ نظر )
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.