پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

دادگستری با پیاده‌راه‌سازی حاشیۀ رودخانۀ سن موافقت کرد

بعد از دو سال مشاوره و رأی شورای شهر پاریس، آن ایدالگو (شهردار پاریس) در سپتامبر ۲۰۱۶ تصمیم گرفت اتوبان شهری که در حاشیۀ شمالی رودخانۀ سن قرار دارد را به پارکی به مساحت ۸ هکتار تبدیل کند تا بتواند برای پاریسی‌ها، فرانسوی‌ها و تمام عاشقان پاریس، مفید باشد.

دادگاه تجدید نظر اداری در روز ۲۱ ژوئن به قانونی بودن پیاده‌راه‌سازی لبۀ شمالی رودخانۀ سن (بخش شمالی رودخانۀ سن منطقه بورژوازی پاریس محسوب می شود) رأی مثبت داد.

جلسات قضایی پیاپی بالاخره در روز جمعه پایان یافت. دادگاه تجدید نظر اداری پاریس با قانونی‌بودن این تصمیم که توسط شهردار پاریس اتخاذ شده بود و نیز به گفته او تضمینی برای پایداری و دوام بلندمدت پارک حاشیه‌ای رودخانۀ سن است،  موافقت کرد.

رودخانۀ سن

بعد از دو سال مشاوره و رأی شورای شهر پاریس، آن ایدالگو (شهردار پاریس) در سپتامبر ۲۰۱۶ تصمیم گرفت اتوبان شهری که در حاشیۀ شمالی رودخانۀ سن قرار دارد را به پارکی به مساحت ۸ هکتار تبدیل کند تا بتواند برای پاریسی ها، فرانسوی‌ها و تمام عاشقان پاریس، مفید باشد.

این ،یک تصمیم مهم انتقال و تبدیل اکولوژیکی و بهبود محیط زیستی است که با حمایتی قوی روبرو شده است. بر اساس بررسی و نظرسنجی های “انجمن مطالعات و مشاوره تخصصی رفتار” که امروز منتشر شد، ۶۳ درصد پاریسی‌ها به این طرح راغب بوده‌اند. همچینین این طرح از جانب یونسکو به خاطر حفاظت از سایت ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی، مورد استقبال قرار گرفت.

آن ایدالگو، شهردار پاریس گفت: «این یک پیروزی جمعی ستودنی است. شهروندان پاریسی! فرزندان ما و فرزندان آنها بعد از این خواهند توانست از پارکی در قلب شهر بهره ببرند؛ پارکی که جایی برای قدم‌زدن، تفریح و نیز تنفس، علی‌رغم تمام نگرانی‌های فزاینده برای تغییر اقلیم و در نتیجه افزایش دمای هوای کلان شهر پاریس، باشد».

این پیروزی به شهرداری اجازه خواهد داد در توسعۀ فضای سبز حاشیۀ رودخانۀ سن ، پای خود را همچنان نیز فراتر بگذارد.  از سال ۲۰۲۰ جادۀ آسفالت حاشیۀ سن با زمین چمن جایگزین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب