پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

اولوو (Olvo)، دوچرخه های بار برای خدمات تحویل

ترجمه : فرنوش مخلص

 

متخصص تحویل در  مکان‌های نزدیک، در قلب منطقه 10 پاریس، قرار دارد.

در سال 2016، این تعاونی  با 18 کارمند راه‌اندازی شد. مرکز لجستیک آن را با اعطای جوایز اقتصادی، اجتماعی و همبستگی شهر پاریس تأسیس کرده که مرکز تخصصی تحویل «آخرین کیلومتر» (تا مشتری آخر)، به ویژه برای حرفه‌ای‌ها در پاریس و همچنین در پتیت کرون است.

این شرکت بلافاصله بر ۱۰۰ درصد ترابری با دوچرخه متمرکز شد که نیمی از آنها الکتریکی هستند. گل‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، بشکه‌های آبجو، تشک‌ها … که نیاز مشتریان را برآورده می‌کنند.

دوچرخه

یک روش تحویل، بدون آلودگی

این یک روش تحویل بدون آلودگی و آرام است که از رفت و برگشت چندین کامیون بار، جلوگیری می‌کند، اما همچنین نشان‌دهنده نگرانی برای کارایی در بخش حرفه‌ای نیز هست:

«مشتریان به ویژه برای سرعت و توانایی ما در ارائه بار‌های کوچک و بزرگ در یک زمان بسیار کوتاه ما را انتخاب می‌کنند»: (اصرار Leeroyd Levi ۲۷ ساله بنیانگذار Olvo به همراه Lucili Mercier) .

«تحویل توسط دوچرخه ایده آل است : سریع و زیست محیطی» (جاستین که تازه در نزدیکی کانال سنت مارتین یک دسته گل برای تزئین فروشگاه خود دریافت کرده، شادی می‌کند).

 

 

مدل تعاونی

یکی دیگر از ویژگی‌های اولوو، “حکومت” او است. همه پیک‌ها حقوق و دستمزد دارند و این شرکت در SCOP (جامعه تعاونی و مشارکتی) سازماندهی شده است که امکان توزیع مجدد سود سهام بین اعضا را فراهم می‌کند. همه پیک‌ها ماهانه ۱۴۰۰ یورو برای بیمۀ سلامت، وعده‌های غذایی و پاداش برای تجهیزات اضافی (تمام دوچرخه‌ها توسط شرکت ارائه شده است) هزینه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرنوش مخلص

فرنوش مخلص

دکتری منظر شهری، پژوهشکده‌نظر، ایران/ دانشگاه پاریس 8 _فرانسه
میزان مطالعه مطلب