پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

میدان جدید ملت؛ کشف مجدد پاریس!

از خروجی مترو، چشم‌ها و حتی بویایی، سهم 6000 متر مربع فضای سبز را احساس می‌کنند. نگاه عمیقی به دست آمده و به نظر می‌رسد اتومبیل‌ها کمتر از قبل حکومت می‌کنند. نزدیک به ایستگاه مترو، چمن، یک کمربند سبز را ایجاد می‌کند که میدان را در بر می‌گیرد.

در یک مربع از چمن در نزدیکی کیوسک موسیقی، ماری، بازنشسته با موهای باز، بر روی چمن لم داده، او همچنین به میدان Nation، عادت کرده است :

«ما تعداد زیادی هستیم که سگ‌هایمان را اینجا می‌آوریم. با دیگر اساتید محل، ما در حال تشکیل یک انجمن هستیم. ما می‌خواهیم یک مربع برای حیوانات ذخیره شود و ما آماده هستیم آن را حفظ کنیم».

از سال 1996 هنگامی که او به منطقه نقل مکان کرد، او «به وضوح» از این تجدید سبز «که موجب کاهش آلودگی» شده است، قدردانی کرد.

میدان جدید ملت؛ کشف مجدد پاریس!

همیشه کمی ترافیک خودرو از قبل مشخص شده است، بازدید کننده باید آماده عبور از جاده برای کشف باغ مرکزی جدید باشد، علاوه بر این، برای سگ‌ها ممنوع است.

عبور از خطوط گردشی برای رسیدن به مرکز زمین سایت، دیگر یک چالش نیست!  با ظرافت کوچه‌های پشتی، شما می‌توانید خیلی آرام عبور کنید و همه ناگهان خود را در وسط باغ، در نزدیکی مجسمه نمادین : پیروزی ملت، بیابند.

در مرکز میدان، آلودگی صوتی نسبت به آن چیزی که پیش از آن بود، بسیار محدود است. و در اینجا، در همان پایه کار مجسمه‌ساز Aimé-Jules Dalou، دو ژاپنی، ماسائو و ریکو که در پاریس اقامت دارند،  اطلاعات دقیق در مورد پلاکارد معارفه را خواندند.

«ما قصد داشتین با اتوبوس به bois de Vincennes  برویم. ما با دیدن این مجسمه با شکوه متوقف شدیم».

کار محوطه‌سازی دید را آزاد کرده است. این مجسمه با نمادهای آن (جمهوری، آزادی، نابغه، صلح، کار) خیلی کارآمدتر شده است.  در مقابل خروجیRER Nation ، آنجا جایی است که ما با افرادی که برای چند دهه، روزانه با هم دیدار می‌کنند، ملاقات می‌کنیم، یکی از آنها به یاد می‌آورد :

«بچگی، من با قایقم در پای مجسمه‌ای که در آن حوض وجود داشت، بازی می‌کردم».

در کنار او Lucien، به یاد می‌آورد زمانی که 12 ساله بود، شاهد حضور نیروهای آمریکایی در میدان Nation در آزادی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرنوش مخلص

فرنوش مخلص

دکتری منظر شهری، پژوهشکده‌نظر، ایران/ دانشگاه پاریس 8 _فرانسه
میزان مطالعه مطلب