پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

معرفی کتاب جزئیات در معماری منظر معاصر

چکیده: پرداختن به جزئیات، یک منظر را منحصر به فرد و معمار منظر را برجسته می‌کند. کتاب "جزئیات در معماری منظر معاصر" با معرفی بسیاری از معماران منظر معتبر دنیا، ۴۰ طراحی منظر تاثیر گذار که اخیرا تکمیل شده اند را نمایش میدهد.

با وجود اینکه در این کتاب می توان سبک مشخصی را دنبال کرد اما هدف از ارائه این کتاب معرفی سبک خاصی نمی باشد و یا اینکه کارهای معرفی‌ شده الزاماً بهترین‌های دنیا نیستند. بلکه هدف این است که علاقمندان با بخشی از روند تبدیل یک ایده به اثر اجرا شده آشنا شوند.
با وجود سخنان بسیار حول موضوع طراحی جزئیات ساختمان و اهمیت آن مباحث بسیاری مطرح شده است ، در عین حال شاهد اهمال متخصصان در این مقوله بوده ایم. به نظر مسلم می‌‌آید این است که برای این که طرح‌ها در دست انداز‌های مالی‌ نیفتند و با کیفیت نازل اجرا نشوند ، طراح باید از جزئیات اجرای کار خود آگاه باشد و امکانات اقتصادی و توانایی‌‌های اجرایی موجود را نیز بررسی کرده باشد.
بسیاری از کارهای معرفی شده در این کتاب از سادگی‌ و بی‌ پیرایگی برخوردارند و ثابت میکنند که داشتن یک اثر موفق منوط به هزینه‌های گزاف و یا برپایی احجام غول آسا و به طور کلی‌ ایجاد هیاهو نیست. از طرفی‌ مدیریت نگهداری و نیاز یا عدم نیاز به ترمیم و تعمیر یک اثر در کوتاه مدت از بدو طراحی جزئیات آن اثر شروع میشود. صرفه جویی و استفاده بجا از مصالح و تکنیک‌ها به ویژه در پروژه‌های دولتی و شهری اهمیت فراوان دارد و طراحان لازم است به اثرات اجتماعی و اقتصادی تصمیم‌گیری‌های خود توجه کنند. امید است معرفی این کتاب در زمینه‌های ذکر شده مفید و موثر واقع شود .
مرتضی‌ بهروز/ کارشناس ارشد معماری و کارشناس ارشد معماری منظر

جزئیات در معماری منظر معاصر

جزئیات در معماری منظر معاصر
پرداختن به جزئیات، یک منظر را منحصر به فرد و معمار منظر را برجسته می‌کند. این کتاب با معرفی بسیاری از معماران منظر معتبر دنیا، ۴۰ طراحی منظر تاثیر گذار که اخیرا تکمیل شده اند را نمایش میدهد.
هر کار با عکس رنگی‌، سایت پلان و مقاطع به علاوهٔ جزئیات ساختمانی متعدد معرفی‌ شده است. همچنین برای هر کار یک متن توصیفی، عنوانهای دقیق و اطلاعات تکمیلی ارائه شده است. هر کار به صورت واضح و خوانا در چهار صفحه ارائه شده اند. همهٔ نقشه‌ها به گونه‌ای انتخاب و ارائه شده اند که ضمن داشتن مقیاس استاندارد معماری، قابل مقایسه نیز باشند. این کتاب برای معماران، مهندسان و معمارن منظر تهیه شده است و برای دانشجویان طراحی معماری، معماری منظر و باغبانی نیز به منظور درک بهتر کار‌های مطرح و گرفتن کمک و به عنوان ابزار کار طرح‌های خودشان بسیار با ارزش است.در مورد نویسنده
ویرجینیا مکلئود در لندن برای شرکتهای بخش خصوصی متعددی کار کرده است و همچنین ویراستار اطلس فیدن در زمینهٔ معماری معاصر جهان بوده است. او هم اکنون نویسنده و ویرستار آزاد با تخصص معماری معاصر است. او نویسندهٔ کتاب جزئیات در معماری مسکونی معاصر (انتشارت لورنس کینگ، ۲۰۰۷) است.
منبع : آمازون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب