پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

قیمت واقعی بلیت مترو ۷۰۰ تومان نیست

چکیده: مترو موثرترین بخش در حوزه حمل و نقل عمومی است و برای اینکه سرفاصله قطارها برای ورود به ایستگاه‌ها را کاهش یابد نیاز به واگن است.

پیروز حناچی در مراسم امضای قرارداد ۳۷۶ واگن مترو برای شهرداری تهران با شرکت واگن‌سازی پارس و یک شرکت چینی اظهار کرد: اکنون دو میلیون سفر درون شهری با مترو انجام می‌گیرد و این شرایط ایده‌آل ما نیست چرا که ۱۴ درصد از سفرها با مترو انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم تعداد سفرها با مترو در روز را به ۷ میلیون افزایش بدهیم و با این شرایط و کاهش سفرهای شهری اتفاقات خوبی در حوزه کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد و در این خصوص باید شاهد توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای شخصی باشد.
قیمت واقعی بلیت مترو ۷۰۰ تومان نیست

شهردار تهران ادامه داد: مترو موثرترین بخش در حوزه حمل و نقل عمومی است و برای اینکه سرفاصله قطارها برای ورود به ایستگاه‌ها را کاهش دهیم نیاز به واگن داریم که براساس آخرین گزارش کسب شده ۲ هزار واگن در این حوزه کسر داریم.

حناچی ادامه داد: امروز قرارداد تولید واگنهای مترو برای شهر تهران امضا شد و امیدواریم تجربه خوبی برای ساخت واگنهای تولید داخل فراهم شود

وی در پایان گفت: ما باید بتوانیم از سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل عمومی استفاده بهتری را ببریم و این در حالی است که قیمت واقعی بلیت مترو ۷۰۰ تومان نیست بلکه بیشتر از این ارقام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *