پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

طرح توسعه دانشگاه تهران، فضای پیرامونی آنرا خدشه دار می کند

چکیده: معاون شهرسازی شهرداری تهران معتقد است که زمان طولانی اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران، کیفیت محدوده مرکزی شهر و فضای پیرامونی دانشگاه را خدشه دار می کند.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران برای توسعه پیرامونی خود استدلال هایی دارد که برخی کارشناسان مسایل شهری و اجتماعی مرتبط با شهر با رویکرد دانشگاه موافق نیستند. وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران تابع مصوبات شورای عالی است بیان کرد: زمان زیادی از این موضوع گذشته و حدود ۵۰ درصد املاک واقع در این طرح نیز تملک شده است؛ اما از آنجا که به نتیجه رسیدن نهایی و تملک همه املاک و ساخت و سازهای پس از آن نیز به زمان طولانی نیاز دارد فکر می کنم این مساله کیفیت محدوده مرکزی شهر تهران و فضای پیرامونی دانشگاه تهران را با خدشه مواجه خواهد کرد. بنا به این گزارش زمان مطرح شدن طرح توسعه دانشگاه تهران به دهه ۷۰ خورشیدی بر می گردد.

طرح توسعه دانشگاه تهران، فضای پیرامونی آنرا خدشه دار می کند

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اظهارداشت: ما در شهرداری تهران باید مجموعه ای را مدیریت کنیم که بازیگران متفاوت، حتی باوجود تعارض منافع در آن حضور دارند. وی با بیان اینکه این بازیگران نظرات مختلفی دارند خاطرنشان کرد: این نظرات مختلف باید به مراجع قانونی ارجاع و درباره آنها تصمیم گیری شود. به گفته گلپایگانی قرار بود شورای عالی شهرسازی و معماری راجع به موضوع طرح توسعه دانشگاه تهران تصمیم بگیرد که جلسه این شورا به دلایلی به تعویق افتاد. وی در عین حال تصریح کرد: البته نگرانی ها و اهداف دانشگاه برای توسعه شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن فضا برای فعالیت های مرتبط با دانش و دانشگاه نیز مقدس است که باید به آنها توجه شود اما باید بهترین راه حل را در این زمینه پیدا کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اظهارداشت: باید در این باره در جلساتی با حضور صاحبنظران، مردم و نمایندگان طبقه ای که مدعی مسائل اجتماعی هستند گفت و گو کرد و و امیدوارم تصمیم درستی برای این محدوده در شورای عالی شهرسازی و معماری گرفته شود. طرح توسعه دانشگاه تهران از سال ۱۳۷۵ به‌منظور یکپارچه‌سازی و گسترش محیط دانشگاه تهران در محدوده خیابان کارگر تا وصال شیرازی و بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب مطرح شده که طی سال های اخیر با اعتراض برخی از جمله تعدادی از ساکنان و کارشناسان شهرسازی و نیز فعالان دانشجویی همراه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *