پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

طرح معماری جدید ایستگاه مترو شهید حقانی تهیه شد

چکیده: طیف وسیعی از فعالیت‌ها و عملکردها، ملاحظات ترافیکی، پیاده‌مدار بودن و توسعه قلمرو فضایی شهری در طرح ایستگاه مترو شهید حقانی موردتوجه قرار خواهد گرفت.

در جهت مصوبه‌های قبلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری مقرر شده تا طیف فعالیت‌ها و عملکردها، ملاحظات ترافیکی، پیاده‌مدار بودن و توسعه قلمرو فضایی شهری در طرح ایستگاه مترو شهید حقانی موردتوجه قرار گیرد و با رعایت این ملاحظات طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیات طرح معماری ایستگاه مترو شهید حقانی در کمیته فنی سه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه، مشاور و مجری طرح و نمایندگان اصلی کمیته فنی سه وزارت راه و شهرسازی بررسی شد تا بعد از جمع بندی برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای‌عالی شهرسازی ومعماری برود.

طرح معماری جدید ایستگاه مترو شهید حقانی تهیه شد

فرزانه صادق‌ مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که تغییرات فراوانی در طرح اولیه بر اساس نظر شورا و همچنین پیگیری‌های شهرداری ایجاد شده است، گفت: در این پروژه در بارگذاری، در نوع معماری و در شیوه مواجه با اراضی تغییرات فراوانی که مدنظر شورای‌عالی شهرسازی و معماری و کمیته فنی سه شورا بوده، تامین شده که بسیار حائز اهمیت است.

معاون معماری و شهرسازی همچنین از روند مذاکرات سازنده با سرمایه‌گذار این پروژه خبر داد و با اشاره به اینکه ساختمان بانک مرکزی در مسیر مترو شهید حقانی واقع در اراضی عباس‌آباد متاسفانه با کمترین اعمال نظر از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری احداث شده، گفت: با تلاش شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و پیگیری هایی که از سوی معاونت معماری و شهرسازی در طی سال‌های گذشته انجام شده تلاش می‌کنیم تا طرح معماری ایستگاه مترو شهید حقانی به صورت باکیفیت در این منطقه عملیاتی و اجرایی شود. وی همچنین رعایت حقوق مکتسبه‌ای که به دلیل صدور پروانه به سرمایه‌گذار داده شده را از اهم اتفاقات مد نظر در این طرح بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *