برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Tuesday, 18 February , 2020
امروز : سه شنبه, ۲۹ بهمن , ۱۳۹۸ - 24 جماد ثاني 1441
شناسه خبر : 3202
  پرینتخانه » مسکن, منتخب تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۰۰ | 16 بازدید
تبلیغات دولت به سود مسکن کدام کشور؟

تبلیغات دولت، خریداران خانه را از ایران به ترکیه می‌راند.

تبلیغات دولت، سرمایه‌گذاران مسکن را از کشور می‌راند. به علاوه هزینه صاحب‌خانه شدن در ایران به قدری بالا است که سرعت خروج سرمایه را بیشتر می‌کند.

ایرانی‌های در سال گذشته٬ ۵۴۲۳واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند، خانه‌هایی که اگر بیش از ۲۵۰ هزار دلار باشند، خریدار و خانوادۀ او را به شهروندان ترکیه بدل می‌کند.

در  تحلیل مشکلات مسکن در ایران، مشکلات بازار به سوداگری‌های حوزۀ مسکن، سفته بازی‌های شمال‌شهر نشینان، خالی‌بودن خانه‌ها بدون پرداخت عوارض نسبت داده می‌شود:

  • «۱۳ درصد خانه‌های تهران خالی است».
  • «۶۶ درصد بازار مسکن در انحصار سوداگران است».
  • «علی‌رغم کاهش قیمت مسکن، قیمت‌ها هنوز واقعی نیست».

تبلیغات دولت، خریداران خانه را از ایران به ترکیه می‌راند.

این که دولت با چنین تبلیغاتی و یا با ممانعت، سرمایه‌گذاران مسکن در ایران را از کشور می‌راند، به سود دبی و ترکیه می‌شود. به علاوه هزینه‌های صاحب‌خانه شدن در ایران به قدری بالا است که سرعت این خروج سرمایه را بیشتر می‌کند.

فرار این ثروت به ترکیه، دبی، کانادا، امریکا و … در حالی که بسیاری از خریداران با ایران مراوده دارند، به ضرر اقتصاد ایران است.

۰/۵ ( ۰ نظر )
| منبع خبر : نظرآنلاین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.