پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

لاله‌زار به لاله، لاله‌زار نیست

چکیده: خیابان لاله‌زار اگرچه نیازمند حفاظت‌های بصری است، اما مداخلات و برنامه‌های جد‌ی‌تری از گاشت گل و نصب صندلی در آن نیاز است.

خیابان لاله‌زار اگرچه نیازمند حفاظت‌های بصری است، اما مداخلات و برنامه‌های جد‌ی‌تری از گاشت گل و نصب صندلی در آن نیاز است.

نظام دسترسی در خیابان لاله‌زار با توجه به استقرار واحدهای صنفی فروش تجهیزات الکتریکی، به شدت مخدوش است. موتورسیکلت‌ها و چرخ‌های دستی حمل بار در پیاده‌هاروی خیابان لاله‌زار، جای خود را دارند و سهم پیاده در خیابان با تعریض پیاده‌رو، تأمین نمی‌شود.

کاشت لاله در لاله‌زاری که ساختمان‌هایش متروک و یا انبار شده‌اند، شرایط احیای پایدار خیابان را فراهم نمی‌کند. چون بی‌نظمی کلی حاکم بر لاله‌زار، دلیل نابسامانی‌های ظاهری آن نیز هست و تا دلیل اصلاح نشود، مدلول دوباره ایجاد می‌شود.

لاله‌زار به لاله، لاله‌زار نیست

جزئیات اجرایی خیابان لاله‌زار باید وقتی به آن اضافه شود که ساختار خیابان سالم شده باشد، برای موتورسیکلت‌ها و خودروها، در گاراژ‌های قدیمی خیابان پارکینگ تهیه شده باشد، سیستم حمل متمرکز بار برای حذف چرخ دستی راه اندازی شده باشد، انبارها تجمیع شده باشد، مراکز فرهنگی قدیمی، احیا و وارد چرخۀ ارائۀ خدمات شده باشند، ساکنان به ماندن در منطقه دعوت شده‌باشند. مسأله بی‌ارزش جلوه‌دادن اقدامات شهرداری منطقۀ ۱۲ نیست. کاشت لاله و اقدامات جزئی ظاهری خوب است اما کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب