برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Sunday, 24 January , 2021
امروز : یکشنبه, ۵ بهمن , ۱۳۹۹ - 11 جماد ثاني 1442
شناسه خبر : 7025
  پرینتخانه » گردشگری تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۹:۰۰ | 44 بازدید | ارسال توسط :
سه گام موثر برای اصلاح روند بازاریابی گردشگری

بازاریابی هوشمندانه مقصد واژه ای نا آشنا در صنعت گردشگری ایران

بازاریابی گردشگری اصطلاحی است که به فعالیت جهت جذب بازدیدکنندگان به مکانی خاص اشاره دارد و ایران نتوانسته جایگاه شایسته ای را در آن داشته باشد.

بازاریابی گردشگری یا توریسم مارکتینگ اصطلاحی است که به فعالیت جهت جذب بازدیدکنندگان به مکانی خاص اشاره دارد. آنچه مسلم است ایران با وجود توانمندی های بسیار تا کنون نتوانسته جایگاه شایسته ای را در این صنعت به دست بیاورد. به نظر می رسد سه گام موثر که باید در  اصلاح این موضوع علی الخصوص در حوزه گردشگری فرهنگی باید انجام شود:

Tourism Marketing

اول افزایش آگاهی ساکنین محلی و گردشگران از پتانسیل یک سرزمین به لحاظ فرهنگی می باشد به عبارتی تولید محتواهای هوشمندانه در رابطه با گنجینه های فرهنگی ایران که در این مرحله باید از نظرات و ایده های نخبگان گردشگری و بازاریابی استفاده شود.

دوم ایجاد کسب وکارهای هوشمندانه در محلی که پتانسیل گردشگری فرهنگی دارد مثل برگزاری رویدادها و جشنواره ها و فستیوال های مختلف فرهنگی که سبب جذب چند نسل به صورت همزمان به مقصد گردشگری می شود و سبب می شود تصویر مقصد به صورت تجربه ای منحصر به فرد در ذهن گردشگر ایجاد شود.

سومین و مهمترین قدم ارتباط است سرمایه گذاری بر روی بازاریابی علی الخصوص بازاریابی اینترنتی که مرزها را زیر پا می گذارد جهت ایجاد حلقه های ارتباطی برای تبلیغ پتانسیل فرهنگی مقصد شاید در ابتدا هزینه سنگینی در بر داشته باشد اما قطعا بازدهی آن در آینده بسیار بالا و مطلوب خواهد بود.

نویسنده : مهدیه بد | منبع خبر : نظرآنلاین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.