پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

بازاریابی هوشمندانه مقصد واژه ای نا آشنا در صنعت گردشگری ایران

چکیده: بازاریابی گردشگری اصطلاحی است که به فعالیت جهت جذب بازدیدکنندگان به مکانی خاص اشاره دارد و ایران نتوانسته جایگاه شایسته ای را در آن داشته باشد.

بازاریابی گردشگری یا توریسم مارکتینگ اصطلاحی است که به فعالیت جهت جذب بازدیدکنندگان به مکانی خاص اشاره دارد. آنچه مسلم است ایران با وجود توانمندی های بسیار تا کنون نتوانسته جایگاه شایسته ای را در این صنعت به دست بیاورد. به نظر می رسد سه گام موثر که باید در  اصلاح این موضوع علی الخصوص در حوزه گردشگری فرهنگی باید انجام شود:

بازاریابی هوشمندانه مقصد واژه ای نا آشنا در صنعت گردشگری ایران

اول افزایش آگاهی ساکنین محلی و گردشگران از پتانسیل یک سرزمین به لحاظ فرهنگی می باشد به عبارتی تولید محتواهای هوشمندانه در رابطه با گنجینه های فرهنگی ایران که در این مرحله باید از نظرات و ایده های نخبگان گردشگری و بازاریابی استفاده شود.

دوم ایجاد کسب وکارهای هوشمندانه در محلی که پتانسیل گردشگری فرهنگی دارد مثل برگزاری رویدادها و جشنواره ها و فستیوال های مختلف فرهنگی که سبب جذب چند نسل به صورت همزمان به مقصد گردشگری می شود و سبب می شود تصویر مقصد به صورت تجربه ای منحصر به فرد در ذهن گردشگر ایجاد شود.

سومین و مهمترین قدم ارتباط است سرمایه گذاری بر روی بازاریابی علی الخصوص بازاریابی اینترنتی که مرزها را زیر پا می گذارد جهت ایجاد حلقه های ارتباطی برای تبلیغ پتانسیل فرهنگی مقصد شاید در ابتدا هزینه سنگینی در بر داشته باشد اما قطعا بازدهی آن در آینده بسیار بالا و مطلوب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *