از دهه 1340 ه. ش. برخی از خوشنویسان بر آن شدند تا خوشنویسی را با نقاشی ترکیب کنند و آن را به هنر تصویری و یا برعکس درآورند. هنرمندان نهضت سقاخانه به استفاده از خوشنویسی به عنوان منبع اصلی الهام در آثارشان روی نهادند. با این حال میتوان تفاوتهای مشخصی را در رویکرد این افراد به خوشنویسی مشاهده کرد. هنرمندان سقاخانه و پیروان آنها از جوانب مختلف سنت تصویری ایران به عنوان منبع الهام بهره بردند که خوشنویسی نیز جزئی از آن بود. به همین صورت در نقاشیخط نیز خوشنویسی به عنوان منبع بصری برآمده از سنت به طور عمده مورد تاکید و استفاده قرار گرفت. هنرمندان معاصر و در امتداد مکتب سقاخانه نیز سعی داشتند از خط، که از عناصر مهم هویت فرهنگی و هنری ایرانیان محسوب میشد، جهت هویتدهی به آثار معاصرشان بهرهبرداری کنند. هدف از این نگاه به هنر تجسمی از طریق خوشنویسی را میتوان به عنوان یک جریان و تلاش برای تعیین جایگاه هنر معاصر ایران به لحاظ فرهنگی به شمار آورد.
استاد رحیم حسن نایینی (متولد 1327) از 30 سال پیش به طراحی و خطاطی و تذهیب روی آورده و از محضر اساتید خط و نگارگری همچون استاد فلاح و آقامیری بهره بردند. ایشان رفته رفته به سبکی ناب و منحصربه فرد دست پیدا کردند که بسیار امروزی و مدرن بوده تا حدی که به خط نقاشان نسل گذشته و همنسلان خودش تعلق ندارد و سبک خاص ایشان آثار او را از هنرمندان متعارف امروزی جدا میکند.
- افتتاحیه نمایشگاه: جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۹
- اختتامیه: چهارشنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۱۷
اعضای پانل : شهره جوادی ، میترا معنوی راد ، منصور مهرنگار ، رحیم حسن نائینی
آدرس : خیابان دکتر قریب، شماره ۲۳،گالری نظرگاه