برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Saturday, 31 October , 2020
امروز : شنبه, ۱۰ آبان , ۱۳۹۹ - 15 ربيع أول 1442
استفاده از پتانسیل رویدادها در گردشگری

حلقه مفقوده سودآوری رویدادها در گردشگری ایران

رویدادهای موجود، بایستی به عنوان منابع بهره برداری تلقی می شوند. تاکید بیشتر روی خلق رویدادهای جدید می تواند پیشنهادی راهگشا باشد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

شهر بی هویت، شهر بی احساس و بی سرمایه اجتماعی متولد خواهد نمود

میدان مشق تهران، کالبدی تنها مانده از هویت

ژان باپتیست فوریه در خاطرات خود آورده که عده ای هر روز صبح و عصر با رقص و آواز و نقاره این اوقات را در میدان مشق اعلام می‌کردند.

۰۴ خرداد ۱۳۹۸

گردشگری ایران، نیازمند نزدیک شدن آموزش آکادمیک و کاربردی

آسیب‌شناسی گردشگری ایران از دریچه آموزش

در موضوع گردشگری نتوانستیم آموزش را به کسب‌وکار متصل کنیم. دانشجویان باید یک سری آموزش‌های جانبی هم ببینند تا آمادۀ کار در محیط بیرون شوند.

۰۱ خرداد ۱۳۹۸

زندگی پیاده و گردشگری معنامحور

تماس با جامعۀ محلی پیش‌شرط گردشگری‌ معنامحور

رونق گردشگری‌ شهری به تلفیق هر چه بیشتر فعالیت‌های گردشگری با زندگی شهری وابسته است. نظرآنلاین در همین باره مصاحبه‌ای با سعید شفیعا داشته است.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

اولویت سازمان میراث‌فرهنگی وابسته به مردم محلی

ثبت جهانی اورامانات بدون مشارکت مردمی ممکن نیست

مردم منطقه معتقدند اورامانات تخت زمانی شهری بزرگ بوده و مرکزیتی خاص داشته به همین دلیل از آن به عنوان تخت یا مرکز حکومت ناحیه اورامان یاد می کرده اند.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

بازدید از موزه ها در روز ۲۸ اردیبهشت رایگان است

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی به کام چه کسانی است؟

تصمیم بازدید رایگان موزه ها در روز جهانی آن هدفی تقویمی و سمبلیک دارد. تأثیر این روز را نه می‌توان در تعداد بازدیدکنندگان و نه در رونق موزه ها تحلیل نمود.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

پیامد شایعات و واقعیات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در نقش دشمن صنعت گردشگری

در پی اخبار سیل شیراز در شبکه های اجتماعی و رسانه ای شدن آن، رئیس جامعه هتلداران استان فارس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم از افزایش کنسلی‌ هتل ها خبر داد.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نگاهی به وظایف ستاد هماهنگی خدمات سفر

شناسایی ستادهای مؤثر در امنیت و سامان‌دهی خدمات سفر

ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و انسجام در ارائۀ خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و نظارت بر انجام فعالیت­های سفر ایجاد شد.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

استفاده از رنگ و نماد و نشان برای معرفی شهرها و استان‌ها

برندسازی شهرها با رنگ

نقش رنگ‌ها زمانی مؤثر است که با هویت یک برند تطابق داشته و نسبت به رقبا متمایز باشد. رنگ مورد استفاده در برند باید با آنچه عرضه می‌شود، تناسب داشته باشد.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

نگاه به جاذبه‌های خاص گردشگری ایران

گونه‌های اندمیک فرصت یا تهدید در گردشگری

گونه های اندمیک متعلق به یک نقطه خاص جغرافیایی بوده و پراکنش آن محدود است؛ یعنی برای مشاهده آنها تنها یک منطقه خاص، مقصد گردشگران خواهد بود.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸