پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

شماره 126 باغ نظر منتشر شد

چکیده: شماره 126 باغ نظر منتشر شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

شماره 126 باغ نظر منتشر شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش نظرآنلاین، جدید ترین شماره نشریه علمی، پژوهشی باغ نظر (وابسته به پژوهشکده هنر، معماری، شهرسازی نظر) منتشر شد. شماره 126 باغ نظر در اواخر آبان سال 1402 در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

شماره 126 باغ نظر در بیستمین سال فعالیت خود با آثار زیر منتشر شد:

-تحلیل اثربخشی ظهور مصرف‌گرایی بر دگرگونی معماری داخلی مسکن معاصر ایرانی نوشته کیان دهقان، محمد منان رییسی

-تبیین رابطۀ پیکره‌بندی فضاهای بینابین و کیفیت انعطاف‌پذیری با تأکید بر تطبیق‌پذیری در مساجد جامع سلجوقی نوشته فاطمه هدایتی؛ جمال الدین سهیلی؛ کمال رهبری منش

-بازآفرینی مجموعۀ مسجد علی‏شاه تبریزی بر پایۀ کاوش‌های باستان‌شناختی و نگاره‏‌های سفرنامه‌‏های تاریخی نوشته

بهرام آجورلو؛ روژین مظهری

-کارکرد پدیدارشناسانۀ عناصر فرمی سینما (با تأکید بر پدیدارشناسی هوسرل) نوشتهمحمدرضا فقیه حبیبی؛ علی شیخ مهدی؛ مریم بختیاریان

-مطالعه‌ای بر رخداد و ناسینما در اندیشۀ لیوتار نوشته تورج ربانی؛ فاطمه شاهرودی؛ اسماعیل بنی اردلان

-معاصرسازی اقتصادمبنا و حفظ میراث معماری معاصر راهکارهایی برای اقدام در بناهای مسکونی دهۀ 30 تا 50 شمسی نوشته مهدی مشهدی ابوالقاسم شیرازی؛ داراب دیبا؛ محمدجواد مهدوی نژاد

و…

سایر مقالات شماره 126 باغ نظر را می توانید در وبسایت این نشریه مطالعه فرمایید.

درباره باغ نظر

باغ نظر نشریه‌ای علمی است که توسط انتشارات پژوهشکدۀ هنر، معماری و شهرسازی نظر به‌صورت تمام متن به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود. این نشریه در حوزه‌های تخصصی هنر، معماری، شهرسازی، طراحی محیط، باستان‌شناسی، گردشگری و حوزه‌های وابسته از قبیل فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و تاریخ اقدام به انتشار مقاله می‌کند. هدف از انتشار این نشریه آشنایی با دستاوردهای جدید هنر و معماری، انتشار آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در این زمینه، ارتقای سطح کیفی تحقیقات معماری، تلاش برای رفع نیازهای علمی و پژوهشی کشور، معرفی توانمندی‌های علمی معماری ایران، گسترش روابط بین متخصصان داخلی و متخصصان بین‌المللی و انتشار دستاوردهای بین‌المللی در حوزۀ هنر و معماری است.

سیاست نشریه باغ نظر در ارزیابی مقالات، استناد به «منابع جدید در موضوعات علمی» و «منابع اصیل و مستند در موضوعات بومی» است. این نشریه بر جنبۀ نوآوری و نظریه‌پردازی مقالات و اینکه مقالات صرفاً بر داده‌های آماری متکی نباشند تأکید دارد.

مقالات ارسالی برای این نشریه به‌صورت دوسویه ناشناس داوری می‌شوند و پس از داوری و موافقت هیئت تحریریه به چاپ خواهند رسید.

مقالات فارسی ارسالی برای نشریۀ باغ نظر در مرحلۀ ارزیابی اولیه با استفاده از سامانۀ همیاب مشابهت‌یابی خواهند شد و در صورت پذیرش مقاله در داوری و ارسال نسخۀ انگلیسی، نسخۀ انگلیسی مقالات هم با نرم‌افزار iThenticate مشابهت‌یابی خواهد شد.

نشریۀ باغ نظر در پایگاه  Web of Science ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، و پایگاه‌های EBSCO ، AATA و Ulrich نمایه می‌شود. لازم به توضیح است که نشریۀ باغ نظر در آخرین ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به عنوان نشریه هسته حائز رتبۀ Q1 با ضریب تأثیر ۰/۷۷۶ شده است.

 برای تسهیل استفادۀ دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان و ارتباط گسترده‌تر با جهان و متخصصان بین‌المللی، باغ نظر امکان دسترسی آزاد و رایگان به تمامی مقالات را در  وب سایت اینترنتی مجله فراهم کرده است.

 مجلۀ باغ نظر در راستای تحقق اهداف خویش پذیرای مقالات دانش‌پژوهان، محققان و استادان گرامی است.

نظر به اینکه نشریۀ باغ نظر و نشریۀ منظر (دیگر نشریۀ انتشارات پژوهشکدۀ نظر) هر دو در پایگاه Web of Science  نمایه می‌شوند و از اعتبار بین‌المللی و داخلی یکسانی برخوردارند، مدیریت مجله باغ نظر، با توجه به سابقۀ تخصصی نشریۀ منظر، تصمیم دارد مقالاتی را که در حوزۀ منظر هستند و برای نشریۀ باغ نظر ارسال می‌شوند به نشریۀ منظر ارجاع دهد. از این رو، از سال 1399 پذیرش و انتشار مقالات حوزۀ منظر در اولویت پذیرش نشریۀ باغ نظر نخواهد بود.

تصویر جلد شماره 126 باغ نظر

شماره 126 باغ نظر منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب