پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

شماره 14 نشریه گردشگری فرهنگ منتشر شد

چکیده: جدیدترین شماره نشریه گردشگری فرهنگ منتشر شد.

جدیدترین شماره نشریه گردشگری فرهنگ منتشر شد.

به گزارش نظرآنلاین، شماره 14 نشریه گردشگری فرهنگ منتشر شد. 

نشریۀ گردشگری فرهنگ طبق مصوبۀ کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب درجۀ علمی شده است. همچنین این نشریه در ارزیابی سال 1401 موفق به اخذ رتبۀ ب شده است.

مقالات پژوهشی شماره جدید نشریه گردشگری فرهنگ

-گردشگری درمانی نوشته مهرنوش بسته نگار

-ادراک معانی و عوامل معناساز خانه‌های سنتی دورۀ قاجار یزد با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی نوشته زینب دامیار؛ لیلا زارع؛ آویده طلایی؛ سید مصطفی مختاباد

-استراتژی، راهبردها، چالش‌ها و پیامدهای صنایع دستی مبتنی بر توسعۀ گردشگریبا استفاده از روش داده‌بنیاد نوشته

عباس قنبری؛ فاطمه عزیزآبادی فراهانی؛ علی اکبر رضایی؛ سید رضا صالحی امیری

-دریچه ای نو در برساخت تجربۀ گردشگری نوشته امیرمحمد معززی مهرطهران؛ مهدی فاطمی

-تأثیر منظر آیینی بر ذهنیت مردم در جهت ارتقاء گردشگری پل هفت‌چشمه و آیین نواوسی در اردبیل نوشته نسرین محمدی ایرلو؛ وحید حیدرنتاج

و ….

نشریه گردشگری فرهنگ، نشریۀ علمی و دوزبانه (تمام متن فارسی و انگلیسی) در حوزۀ گردشگری است که به صورت فصلنامه و در زمینۀ «گردشگری و زمینه‌های وابسته» منتشر می‌شود. رسالت آن تأکید بر شناخت و ترویج وجه فرهنگی گردشگری در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای فعالیت‌های آن است. نکتۀ مهم در رویکرد نشریه، تمایز میان دو مفهوم «فرهنگ» و «فرهنگی» است که تأثیر مهمی در سطح و جنس فعالیت‌های گردشگری بر جای می‌گذارد. لذا محتوای نشریۀ گردشگری فرهنگ از دو بخش تبیین جوهر فرهنگ به‌مثابۀ هدف غایی گردشگری فرهنگ و خوانش محصولات فرهنگی تمدن‌ها به‌مثابۀ موضوع فعالیت‌های گردشگری تشکیل می‌شود.

مقالات ارسالی برای این نشریه به‌صورت دوسویه ناشناس داوری می‌شوند و پس از سه مرحله داوری و موافقت هیئت تحریریه به چاپ خواهند رسید. مقالات فارسی ارسالی برای نشریۀ گردشگری فرهنگ در مرحلۀ ارزیابی اولیه با استفاده از سامانۀ همیاب مشابهت‌یابی خواهند شد و در صورت پذیرش مقاله در داوری و ارسال نسخۀ انگلیسی، نسخۀ انگلیسی مقالات هم با نرم‌افزار iThenticate مشابهت‌یابی خواهد شد. این نشریه از قوانین بین‌المللی اخلاق انتشار (COPE) تبعیت می‌کند.

شماره 14 نشریه گردشگری فرهنگ منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب