پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

موافقت شورایعالی معماری و شهرسازی با ساخت پلاسکو ۲۰ طبقه

چکیده: بر اساس مصوبه شورایعالی، ساخت پارکینگ در ساختمان جدید پلاسکو برای ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ خودرو ضروری است و یادمان شهدای آتش‌نشان نیز در یک طبقه آن ساخته خواهد شد.
محمدسعید ایزدی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در جمع خبرنگاران افزود: در بیستمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با ساخت ساختمان جدید پلاسکو بدون زمین‌های مجاور آن در وسعت ‌یک هزار مترمربع قبلی موافقت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ساخت پارکینگ در ساختمان جدید برای ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ خودرو ضروری است و یادمان شهدای آتش‌نشان نیز در یک طبقه آن ساخته خواهد شد. دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: اگر تامین پارکینگ «حقوق مکتسبه» مالکان در کمتر از پنج طبقه تامین شود، تعداد طبقات پارکینگ ممکن است کمتر از پنج طبقه در نظر گرفته شود. ایزدی با بیان این‌که شورای عالی شهرسازی و معماری تنها یک مصوبه برای ساختمان پلاسکو داشت، گفت: در آن مصوبه ساخت یادمان شهدای آتش‌نشان و طراحی ساختمان از طریق برگزاری مسابقه معماری مورد تاکید قرار گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به این‌که در طرح جدید ساختمان پلاسکو، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مورد نظر قرار گرفته بنابراین شورا نیز با ساخت آن توسط بنیاد مستضعفان در کمترین زمان موافقت کرد.

موافقت شورایعالی معماری و شهرسازی با ساخت پلاسکو ۲۰ طبقه

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی چندی پیش تاکید کرده بود برای بازسازی پلاسکو باید نظر و مجوز سازمان میراث فرهنگی اخذ شود. سازمان ما در این محدوده، محدودیت‌هایی را دارد و ما در بحث ارتفاع بحث‌هایی داریم که باید با شهرداری و سازمان بنیاد مستضعفین مطرح کنیم. مونسان یادآور شده بود: باید نظر و مجوز سازمان میراث فرهنگی در این زمینه اخذ شود که اگر از ما استعلام شود نظر خود را اعلام خواهیم کرد. سازمان میراث فرهنگی بارها اعلام کرده که پلاسکو در حریم مدرسه «ژاندارک» است و امکان ساخت پلاسو با رعایت ضوابط میراثی امکانپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *