پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

عضو هیئت علمی تمام وقت نمی تواند در شهرداری پست بگیرد

چکیده: عضویت هیئت علمی به صورت تمام وقت نیز شغل محسوب شده و اشتغال آنان به هر نحوی در شهرداری تهران از مصادیق تصدی بیش از یک شغل است.

به تازگی بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه منابع انسانی به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق و مدیران واحدهای ستادی و ادارات کل صادر شده و در آن تأکید شده است که تصدی بیش از یک شغل در شهرداری ممنوع است.

در این بخشنامه تأکید شده با توجه به حساسیت و ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای هر شخص و مجازات‌های در نظر گرفته در قوانین و نظر به اینکه عضویت هیئت علمی به صورت تمام وقت نیز شغل محسوب شده و اشتغال آنان به هر نحوی در شهرداری تهران از مصادیق تصدی بیش از یک شغل است (به استثنای کارمندان مأمور به خدمت در شهرداری)، این موضوع مجدداً به کلیه مدیران و کارمندان مورد تأکید قرار می‌گیرد. این در حالی است که همچنان مدیرانی هستند که هم عضو هیات علمی هستند ،هم رییس سازمان و هم معاون شهردار تهران. برخی مدیران و کارکنان شهرداری نیز در ترکیب هیات مدیره  چندشرکت ها و سازمان ها حضور دارند .

عضو هیئت علمی تمام وقت نمی تواند در شهرداری پست بگیرد

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در این رابطه به اسکان نيوز توضیح می‌دهد که در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، دو نوع عضویت وجود دارد؛ یک عده که عضو موظف هیئت مدیره‌ها هستند و یک عده اعضای غیرموظف هستند. اعضای موظف پست سازمانی دارند و در صورت آنکه شغلی در کنار این سِمَت داشته باشند، دوشغله محسوب می‌شوند اما اعضای غیرموظف هیئت مدیره‌ها برایشان شغلی محسوب نمی‌شود. او ادامه می‌دهد: بر اساس قانون، اعضای هیئت علمی معاف از تصدی همزمان بیش از یک شغل هستند.

رسولی در پاسخ به این پرسش که آیا یک مدیر می‌تواند همزمان مسئولیت یک سازمان و یک معاونت را بر عهده داشته باشد؟ می‌گوید: مدیریت یک سازمان به عنوان شغل محسوب می‌شود و این طبق بخشنامه و قانون، درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *