پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

تابلوهای تبلیغات درون شهری و برون شهری عامل یک سوم حوادث ترافیکی

چکیده: ۳۵ درصد از جان باختگان تصادفات ترافیکی بر اثر عدم توجه راننده به جلو است و می بایست در مورد تابلوهای تبلیغات شهری و برون شهری توجه و اقدامات لازم انجام شود.
جلسه ای با حضور رئیس شورای عالی استان ها، رئیس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران حوزه حمل و نقل همگانی در وزارت کشور برگزار شد. سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا در این جلسه گفت: ۳۵ درصد از جان باختگان تصادفات ترافیکی درون شهری و برون شهری بر اثر عدم توجه راننده به جلو است، پیشنهاد می شود که در مورد تابلوهای تبلیغات شهری و برون شهری توجه و اقدامات لازم انجام شود.
تابلوهای تبلیغات درون شهری و برون شهری عامل یک سوم حوادث ترافیکی
در ادامه رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: دستورالعمل استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و مبلمان شهری ۲ تا ۳ هفته آینده به شهرداری های کل کشور ابلاغ می شود.
دکتر مهدی جمالی نژاد افزود: این دستورالعمل در قالب «دستورالعمل انواع تبلیغات محیطی در معابر شهری» به عنوان سند بالادستی برای شهرداری های کل کشور و به منظور یکسان سازی و ساماندهی وضعیت تابلوهای شهری تدوین شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکل آشفتگی تابلوهای تبلیغاتی در شهرهای کشور حل می شود و یک وحدت رویه برای استفاده از این تابلوها در تمام شهرها به وجود می آید. وی افزود: تبلیغات روی خوروها و وسایل حمل و نقل عمومی به نوعی ممنوع است مگر این که در شورای عالی ترافیک در موارد خاصی مصوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *