• آرشیو
  • نویسندگان
جمعه 14 بهمن 1401
نظرآنلاین
پایگاه خبری - تحلیلی پژوهشکده نظر
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار

چرا شهرداری برای تخلفات راهنمایی رانندگی باید عوارض بگیرد؟

نظر آنلاین نویسنده: نظر آنلاین
دوشنبه 1 بهمن 1397
در اخبار
A A
0

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری در جریان بررسی ماده ۵۴ برنامه سوم در یکصدو پانزدهمین جلسه شورا گفت: در این ماده وظایف شهرداری برای مدیریت عرضه و تقاضای سفر و ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر را روشن شده است و در بند پنج این ماده آمده است، لوایح نظام قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری (شبکه معابر و پارکینگ) و وضع عوارض برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و کاهش ظرفیت زیرساخت‌های حمل و نقل در جریان ترافیک شامل تردد خودروی دودزا، توقف غیرمجاز، سد معبر، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در پیاده‌رو به منظور مدیریت تقاضای سفر و ارائه به شورا جهت تصویب در سال اول برنامه تدوین شود.

حجت نظری پیشنهاد حذف این بند را داد و الهام فخاری هم به عنوان موافق این حذف را تایید کرد. ایراد فخاری به قمیت‌گذاری در مورد شبکه معابر بود در این خصوص گفت: شبکه معابر بخشی از فضای عمومی شهر است و قیمت‌گذاری درباره آن خلاف منافع و حقوق عمومی شهروندان است.

بیشتر بخوانید - Read More

آیا نظام پژوهش در ایران موفق بوده است؟

ضد محله؛ چرا دوست ندارم در باستی هیلز زندگی کنم؟

چرا شهرداری برای تخلفات راهنمایی رانندگی باید عوارض بگیرد؟

مورد دیگری که فخاری به آن معترض شد، در نظر گرفتن عوارض برای سد معبر، پارک دوبله و توقف در حریم تقاطع و پیاده‌رو بود که در ادامه گفت: سد معبر ضوابط عوارض مشخص خودش را دارد. پارک دوبله و توقف غیر مجاز هم  شامل عوارض نمی‌شود. این دو جریمه مشخص و قانونی در نظام تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی دارد.

با وجود این توضیحات قانع کننده، با این پیشنهاد مخالفت شد؛ یازده نفر رای منفی دادند، پنج نفر موافق بودند و یک نفر هم رای نداد. بهاره آروین، علی اعطا، مرتضی الویری، شهربانو امانی، سید ابراهیم امینی، سید آرش حسینی میلانی، ناهید خداکرمی، محمد سالاری، زهرا صدراعظم نوری، زهرا نژادبهرام و محسن هاشمی رفسنجانی اعضایی بودند که با حذف این بند مخالفت کردند.

بعد از این مخالفت فخاری توضیحات بیشتری را درباره این بند در جمع خبرنگاران داد و افزود: لایحه قیمت‌گذاری زیرساخت‌های شهری، قیمت‌گذاری در شبکه معابر را حکم می‌کند. شبکه معابر یعنی فضاهای رفت وآمدی  و همه خیابان‌های شهر. این لایحه دقیقا حکم برنامه‌ای می کند و شهردای موظف است حکم را اجرا کند. حتی این بند مشخص نکرده است منظور از شبکه معابر در مورد معابری است که در آینده با مدل اقتصادی و  با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود یا نه. این شبکه عام است و حکم کلی است. برای توجیه‌اش هم می‌گوید وضع عوارض برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و …. این عوارض می‌تواند برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و … قابل قبول باشد اما برای توقف غیر مجاز نمی‌شود عوارض گرفت.

رییس کمیته اجتماعی شورا تاکید کرد: پارک دوبله و غیر مجاز جز تخلفات راهنمایی و رانندگی است و نمی‌تواند عوارض به آن تعلق بگیرد. ساز و کار گرفتن این عوارض و مرجع تشخیص آن را هم مشخص نکرده است. وقتی می‌گویید عارضه یعنی این اجازه را می‌دهید که پارک کند و بابت این که فضای عمومی را اشغال می‌کند باید به من شهرداری پول بدهد. اگر تخلف می‌کند باید پلیس برخورد کند و انتقال خودرو اتفاق بیافتد. با این بند به تخلفات مشروعیت می‌دهیم.

برچسب ها: جریمهراهنمایی رانندگیعوارض
نوشته قبلی

ورود دفاتر خدمات الکترونیک به حوزه ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه پایتخت

نوشته بعدی

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

آیا نظام پژوهشی در ایران موفق بوده است؟

آیا نظام پژوهش در ایران موفق بوده است؟

دوشنبه 19 مهر 1400
ضد محله؛ چرا دوست ندارم در باستی هیلز زندگی کنم؟

ضد محله؛ چرا دوست ندارم در باستی هیلز زندگی کنم؟

جمعه 10 اردیبهشت 1400

شکل‌گیری مسیرهای طراحی نشده و غیرقانونی؛ مخالف با نظر برنامه ریزان شهری

توقف نسخه چاپی روزنامه ها در ایام کرونایی؛ دغدغه آب و نان یا اطلاع رسانی؟

افزایش نرخ، طبیعی‌ترین خبر در موج مشروع گرانی

رسانه‌ها، در قلۀ نظارت همگانی

نوشته بعدی
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

حلقه مفقوده پایداری اقتصاد شهری کجاست؟

حلقه مفقوده پایداری اقتصاد شهری کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرآنلاین

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

Navigate Site

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ

Follow Us

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم