• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
پنج‌شنبه 9 تیر 1401
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی شهر برنامه ریزی و مدیریت شهر

کمبود ناوگان در خطوط مترو، مشکل این روزهای پایتخت

نظر آنلاین توسط نظر آنلاین
سه‌شنبه 2 بهمن 1397
در برنامه ریزی و مدیریت شهر, اخبار, شهر
A A
0

قدیمی بودن ناوگان مورد استفاده در برخی ازخطوط مترو تهران از یک سو و از سوی دیگر با توجه به استقبال شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک در تردد های روزانه باعث شده تا کمبود ناوگان در این بخش بخه شدت احساس شود. یکی ازگلایه های شهروندان تهرانی از شهرداری تهران کافی نبودن ناوگان مورد نیاز در برخی از خطوط مترو است.

آنطور که مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام می کند؛ به رغم آنکه خطوط مترو بر اساس سر فاصله دو دقیقه ای طراحی شده اما کمبود دو هزار واگن و عدم احداث و تجهیز پارکینگ ها دلایل اصلی محقق نشدن كاهش سرفاصله ها است .البته یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در عدم کاهش سرفاصله قطارهای مترو پیش نیازهای فنی است.

نبود پارکینگ مورد نیاز دربرخی از خطوط مترو تهران با هدف ایجاد فضایی برای اورهال کردن قطارهای قدیمی مترو یکی دیگر از مشکلاتی است که فرنوش نوبخت به آن اشاره می کند و تاکید دارد: به عنوان مثال خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد. در مجموع اگر بتوانیم تعدادی از واگن های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.

 

کمبود ناوگان در خطوط مترو، مشکل این روزهای پایتخت

برآوردهای مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران حکایت از آن دارد که برای راه اندازي خط 6 به چهار رام قطار نیاز است. به همین دلیل اولويت شركت بهره برداري براي به كارگيري قطار جديد، خط 7 است چرا كه در حال حاضر این خط با فاصله حركت هر 15 دقيقه يك قطار سرويس ارائه می کند و براي كاهش آن به 3 رام قطار نیاز داريم.

به رغم آنکه 70 واگن مترو در گمرک خاک می خورد، اما آنطور که نوبخت اعلام کرده، این 70 واگن مترو که شامل 10 رام مترو می شود تا تیر ماه سال آینده امکان ورود به چرخه مترو تهران را پیدا می کند.

بررسی های نشان می دهد، در صورت تامين قطار و افزايش تعداد قطارهاي خط فرودگاه تعداد سرويس هاي اين مسير نيز افزايش پيدا خواهد کرد، البته كاهش يك دقيقه اي سرفاصله در خطوط شش گانه مستلزم تامین 10 رام در خط 1، هشت رام در خط 2 و شش رام در خط 4 است.

کمبود ناوگان مورد نیاز از جمله انتقادهایی است که دردوره جدید مدیریت شهری از سوی مدیران شهری نسبت به عملکرد مدیریت سابق شهر تهران اعلام شد. تمرکز شهردار سابق به توسعه عمرانی خطوط مترو باعث شده بود تا بودجه ای برای تامین ناوگان مورد نیاز خطوطی که تکمیل و به بهره برداری می رسد، قرار داده نمی شد و به همین دلیل بالا بودن سرفاصله قطارهای مترو در خطوط جدید از جمله ایراداتی بود که به نحوی مدیریت مترو در دروه گذشته عنوان می شد.

کما اینکه محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران نیز در دوره مدیریتی خود اعلام کرده بود: مهمترین مشکل ما در بخش حمل و نقل عمومی چه مترو و چه اتوبوسرانی کمبود ناوگان از نظر زیرساخت است.

نجفی یادآور شده بود: امروز۱۳۰۰ واگن در مترو تهران مسافران را جابه جا می‌کند و این تعداد باید به ۲ برابر افزایش یابد. بنابراین کمبود اساسی در اتوبوسرانی و مترو وجود دارد و مشکل اساسی کمبود منابع مالی است؛ شهرداری منابع مالی کافی در اختیار ندارد و دولت هم در حدی که باید حمایت می‌کرده، به علت مشکلات بودجه‌ای حمایت نکرده است.

بیشتر بخوانید

احیای فرهنگی هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

نقش نهاد در پایش طرح های توسعه شهری

برچسب ها: تهرانخطوط متروناوگانواگن
نوشته قبلی

شهر تهران را چگونه باید اداره کرد؟

نوشته‌ی بعدی

سهم بالای مناطق در تامین درآمد شهرداری تهران

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

احیای فرهنگی - هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

احیای فرهنگی هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

سه‌شنبه 7 تیر 1401
نقش نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه در مدیریت شهری

نقش نهاد در پایش طرح های توسعه شهری

دوشنبه 30 خرداد 1401

کاستی نظریه نحو فضا در ارتباط با مولفه‌های محیطی

رویکرد های موازی در رشته شهرسازی

بهره برداری های شتابناک در پروژه های شهری

فساد در مدیریت شهری

نوشته‌ی بعدی
سهم بالای مناطق در تامین درآمد شهرداری تهران

سهم بالای مناطق در تامین درآمد شهرداری تهران

تیشه به ریشه فضای سبز اصفهان به دست شهرداری

تیشه به ریشه فضای سبز اصفهان به دست شهرداری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برگزیده

  • بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • مدرن چيست؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • رنگ های نمادین در هنر ایران

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • سکه های هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب برتر

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

یکشنبه 2 اسفند 1388
مدرن چيست؟

مدرن چيست؟

دوشنبه 13 مهر 1388
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

دوشنبه 1 بهمن 1397
رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

یکشنبه 11 خرداد 1399
نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

6
زاینده‌رود؛ از تکوین تا تخریب تمدن

زاینده‌رود؛ از تکوین تا تخریب تمدن

3
زنان نامرئی و منظر شهری

زنان نامرئی و منظر شهری

2
تقلید بدون ¬حجت در سیمای شهری

تقلید بدون ­حجت در سیمای شهری

2
درخت خشکیده تحویل دهید و اثر هنری تحویل بگیرید!

درخت خشکیده تحویل دهید و اثر هنری تحویل بگیرید!

پنج‌شنبه 9 تیر 1401
احیای فرهنگی - هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

احیای فرهنگی هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

سه‌شنبه 7 تیر 1401
قرائت منظر شهری

قرائت منظر شهری

یکشنبه 5 تیر 1401
با رخم متروپل بر منظر شهری آبادان چه باید کرد؟

با زخم متروپل بر منظر شهری آبادان چه باید کرد؟

چهارشنبه 1 تیر 1401

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم