پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

برنامه‌های شورای شهر برای اعمال نظر مخاطبان در طرح‌های پیاده‌محور شهری

چکیده: نوذر امامی در گفتگو با نظرآنلاین گفت که شورای شهر شیراز برای تجمیع و جلب نظر شهروندان دربارۀ طرح‌های شهری برنامه‌ریزی شده در شیراز از سه راه اقدام می‌کند.

نظرآنلاین: پرداختن به زندگی پیاده جزو شعارهای تبلیغاتی نمایندگان شورای شهر شیراز بود و انتخاب برخی اعضا در شورا، به واسطۀ همین شعارهای انتخاباتی است. با توجه به اینکه شورای شهر در شیراز، نظر بر اجرای طرح‌های پیاده‌محور در شهر دارد، شورا چه برنامه‌هایی برای تجمیع و اعمال نظر شهروندان شیرازی در طرح‌ریزی و اجرای پیاده‌راه‌ها و گسترش زندگی پیاده دارد؟

نوذر امامی

نوذر امامی: سه راهکار اصلی برای این موضوع پیش‌بینی شده است:

اول: تهیۀ پرسشنامه‌های جامع برای دو گروه ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان (بند ۴ شرح خدمات برنامۀ راهبردی): این پرسشنامه‌ها در اختیار مردم و مدیریت شهری قرار خواهد گرفت و نتایج آن سنجش خواهد شد.

دوم: برگزاری همایش‌های تخصصی (مثل هتل هما) جهت ارائۀ طرح و دعوت از کارشناسان و متخصصان این زمینه برای دریافت نظرات به صورت کتبی و شفاهی. به علاوه یک همایش بین‌المللی هم از سوی شورای شهر شیراز، پیشنهاد شده است که برای برگزاری باید به تأیید کارفرما برسد.

سوم: برگزاری نشست‌های عمومی با همکاری دانشگاه شیراز و شهرداری و دعوت از عموم جامعۀ دانشگاهی جهت دریافت نظرات. همچنین زمانی‌که طرح نهایی شد می‌توان پیش از اجرای طرح جلساتی با ریش‌سفیدان و معتمدین محل در صورت نیاز برگزار کرد تا اجرای طرح در تطابق حداکثری با نظر اهالی باشد.

در تهیۀ طرح‌ها نشست‌هایی ترتیب داده شده با افراد متخصص که جلسۀ اول این نشست‌ها با موضوع ارتباط زندگی پیاده و منظر طبیعی شهر ۲۶ فروردین و نشست دوم، ۹ اردیبهشت با موضوع ارتباط زندگی پیاده و گردشگری برگزار شد. نظرات متخصصین در این نشست‌ها اخذ و در طرح‌ها لحاظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *