• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی معماری از جهان معماری

بازیابی عظمت رن با پروژۀ سامسیک

نظر آنلاین توسط نظر آنلاین
دوشنبه 25 شهریور 1398
در از جهان معماری, معماری, یادداشت
A A
0

تیمی به رهبری معمار Julien de Smedt، برندۀ یک پروژۀ ۳۲۰۰۰ مترمربعی در EuroRennes شامل چهار ساختمان، دفتر مرکزی گروه سامسیک و یک ساختمان مسکونی 26 طبقه شده است که پروژه‌های Louis Arretche  و Georges Maillols در رن را بازنگری می‌کنند.

در سراسر فرانسه مسألۀ ارتفاع محل چالش است و رن هم علی‌رغم مشورت‌های فراوان در مورد طرح جامع شهری PLU، در چندین پروژه با برخی از ساکنان مشکل دارند. آیا پروژۀ بلندپروازانۀ گروه Samsic وBâti Armor به EuroRennes، از آن جمله خواهد بود؟

از یک سو به نظر می‌رسد این محلۀ جدید که در اطراف ایستگاه رن در حال توسعه است، به عنوان یک استثنا در نظر گرفته می‌شود. از زمان ایجاد ZAC، جزیرۀ Féval به عنوان یکی از سایت‌هایی که می‌توانند یک ساختمان بلند داشته باشند، شناسایی شد.

بیشتر بخوانید

بازبینی مفهوم مکان و فضا در معماری

ساختمان و معماری، از محصول تا فرآیند

از سوی دیگر، پروژۀ انتخاب شده، بخشی از یک سنت معماری است: تفسیر مجددی از برج مسکونی اسپور، اثرLouis Arretche، و همچنین کار Georges Maillols با هندسه، الگوهای آن و ظرافت بتن.

اولین IGH (ساختمان بلند) برای استفادۀ مسکونی در فرانسه در شهر رن ساخته شده است. تقریبا 50 سال از زمان ساخت برج Horizons (1970) توسط Georges Maillols و celle de l’Éperon  (1975) می‌گذرد.

همچنین، 9 ژوئیه [2019]، در تاریخ معماری رن، با اعلام برنده پروژه معماری جزیره فوال برای اجرای پروژۀ مسکونی 32000 مترمربعی شامل ستاد آیندۀ سامسیک، روز بسیار ویژه‌ای بود.

در پاییز سال 2018، رقابت، 84 تیم بین‌المللی را بسیج کرد، که پنج گروه از آن‌ها انتخاب شدند و در اولین حضور خود در 30 آوریل 2019، به رقابت پرداختند. در پایان این جلسه، تیم‌هایی که توسط Julien de Smedt  و Marc Mimram هدایت شده بودند، فینالیست شده و پروژۀ خود را بهینه‌سازی کردند.

بازیابی عظمت رن با پروژۀ سامسیک

  • جاه‌طلب و بی‌انتها

پروژۀ سامسیک در نهایت توسط گروهی از آژانس Julien de Smedt  (کپنهاگ و بروکسل)، Stéphane Maupin  (پاریس)، Maurer  وGilbert Architectes  (رن) و Think Tank (پاریس) که در این رقابت شرکت کردند، اجرا شد.

هر ساختمان دارای یک شکل خاص است و در ارتباط قوی با برنامه آن قرار دارد: یک رستوران با تراسی بر روی شهر، یک آتریوم گیاهی برای دفاتر و مسکن که در برج  قرار دارد و هر یک با تراسی محافظت شده‌اند.

فشرده‌سازی حجم در برج، اتلاف حرارت را محدود می‌کند. در همۀ بخش‌های اشتراکی پروژه، گیاهان حضور دارند: یک سطح کاشته شده در نیمه ارتفاع برج برای ایجاد یک باغ مشترک، باغ بام برای مساکن، باغ زمستانی یکپارچه در نمای داخلی ساختمان دفاتر یا یک «آبشار گیاهی» برای نمای جنوبی ساختمان‌ها، در مرکز این جزیره.

منبع خبر: سایت lemoniteur.fr

برچسب ها: برجپروژه سامسیکگیاهان
نوشته قبلی

توسعه برای ساکنان شهر یا زمینه‌ساز ورود صاحبان قدرت

نوشته‌ی بعدی

طرح توسعۀ حرم رضوی در گذر زمان (قسمت سوم: جمهوری اسلامی)

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

بازبینی مفهوم مکان و فضا در معماری

بازبینی مفهوم مکان و فضا در معماری

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
ساختمان و معماری، از محصول تا فرآیند

ساختمان و معماری، از محصول تا فرآیند

شنبه 24 اردیبهشت 1401

معماری، معنا و روایت

نقد مفهوم هویت در معماری معاصر ایران

بازگشت به رویکردی گونه محور در معماری

معماری جایزه ‌ای؛ نه معماری ما و نه معماری آنها

نوشته‌ی بعدی
طرح توسعۀ حرم رضوی در گذر زمان (قسمت سوم: جمهوری اسلامی)

طرح توسعۀ حرم رضوی در گذر زمان (قسمت سوم: جمهوری اسلامی)

گفتگوی نظرآنلاین با مجتبی گیوه‌چی: «طرح‌های توسعه شهری ضد توسعه و ضد هویت‌اند».

گفتگو با مجتبی گیوه‌چی : «طرح‌های توسعه شهری ضد توسعه و ضد هویت‌اند».

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برگزیده

  • بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • مدرن چيست؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • رنگ های نمادین در هنر ایران

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • سکه های هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب برتر

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

یکشنبه 2 اسفند 1388
مدرن چيست؟

مدرن چيست؟

دوشنبه 13 مهر 1388
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

دوشنبه 1 بهمن 1397
رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

یکشنبه 11 خرداد 1399
نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

6
تقلید بدون ¬حجت در سیمای شهری

تقلید بدون ­حجت در سیمای شهری

2
گردشگری، سفری مقدس

گردشگری، سفری مقدس

2
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

2
تاثیرات صنعت نفت در شهرهای ایران

تاثیرات صنعت نفت در شهرهای ایران

چهارشنبه 4 خرداد 1401
استقبال از بیان های جدید هنر در دنیای مجازی و انزوای هنرهای سنتی

بیان های جدید هنر در دنیای مجازی

دوشنبه 2 خرداد 1401
احیای تکنوکرات قنوات و زوال ارزش های معنایی منظر شهری تهران

احیای تکنوکرات قنوات

شنبه 31 اردیبهشت 1401
چرا ما کارناوال نداریم؟!

چرا ما کارناوال نداریم؟!

جمعه 30 اردیبهشت 1401

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم