پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

پروژۀ برنده برای بازسازی سایت اطراف برج ایفل

چکیده: شهردار پاریس اعلام کرد که پروژۀ برنده برای بازسازی سایت اطراف برج ایفل، پس از مشاورۀ بین‌المللی در ژانویۀ ۲۰۱۸ آغاز شده است.

روز سه شنبه، ۲۱ ماه می، شهردار پاریس اعلام کرد که پروژۀ برنده برای بازسازی سایت اطراف برج ایفل، پس از مشاورۀ بین‌المللی در ژانویۀ ۲۰۱۸ آغاز شده است. تا سال ۲۰۲۴، در ۵۴ هکتار، به پوشش گیاهی و حمل‌و‌نقل پایدار اولویت داده خواهد شد.

هر ساله هفت میلیون بازدید‌کننده از برج ایفل دیدن می‌کنند و حدود ۲۰ میلیون نفر در دنیا بدون اینکه لزوماً آن را دیده باشند، تحسینش می‌کنند. ارقامی که باعث سرگیجه می‌شود. با‌این‌حال، ساختار فعلی سایت دیگر به پاریسی‌ها و گردشگران این اجازه را نمی‌دهد تا در شرایط مناسب از آن بهره‌مند باشند. شهردار پاریس «آن هیدالگو» بازسازی عمدۀ این سایت را شروع کرد تا یک پارک شهری جدید در قلب پاریس شروع به کار کند و برج ایفل را با بهترین استانداردهای بین‌المللی گردشگری ارائه دهد.

برج ایفل

پروژۀ برنده «OnE I»

چهار تیم تخصصی از رشته‌های برنامه‌ریزی شهری، معماری منظر و معماری یک طرح که با برنامه‌ها و بازی‌های المپیک و پارا المپیک در پاریس در سال ۲۰۲۴ سازگار باشد را ارائه دادند. پیشنهادات آنها به مجریان هیئت منصفه و کمیسیون مناقصه در قالب یک نمایشگاه در  Pavillon de l’Arsenal (پایون آرسنال) ارائه شد.

به مناسبت افتتاح این نمایشگاه، شهردار پاریس پروژۀ برندۀ «OnE I» را ارائه کرد که توسط معمار منظر «کاترین گاستافسون» طراحی شده بود.

اهداف این پروژه عبارت است از:

  • ایجاد فضای بیشتر برای عابران پیاده، تسهیل در امر ترافیک و حمل‌ونقل عمومی
  • ایجاد فضاهای تنفسی «با توجه به توافقنامۀ پاریس در مورد مقولۀ آب‌و‌هوا» و توسعۀ جایگاه طبیعت در شهر

آن هیدالگو، شهردار پاریس:
«من می‌خواهم برج ایفل و محیط اطراف آن تبدیل به یک مکان واقعی برای پیاده‌روی و استراحت شود، به خصوص در آخر هفته و برای خانواده‌ها. و این فضا به قدری امن باشد تا بتوانید دست کودکان خود را در آن فضا رها کنید».

عابر پیاده و فضای سبز

پروژۀ برندۀ «OnE I» چهرۀ جدیدی را به فضای گسترده در اطراف برج ایفل پیشنهاد می‌دهد و آن را تا سال ۲۰۲۴ به یک پیاده‌روی بزرگ تبدیل می‌کند.

باغ تروکدرو [۱]

گروه بازسازی منظر از مردم دعوت می‌کند تا باغ‌های جدید را کشف کنند. کوچه‌های شرقی و غربی چشمۀ ورشو با شکوفه‌های گیلاس دوباره کاشته می‌شوند. دسترسی برای خانواده‌ها و افراد دارای مشکلات حرکتی تسهیل می‌یابد.

میدان تروکدرو [۲]

میدان تروکدرو به‌طور گسترده توسعه خواهد یافت، با گردش وسایل نقلیۀ دوطرفه و ایجاد فضای بیشتر برای عابران پیاده و حمل‌و‌نقل غیرموتوری. دیوارهای منحنی‌شکل نگهدارنده، یک آمفی‌تئاتر سبز را شکل می‌دهند که قادر به میزبانی از جشن‌های داخل شهر باشد.

برج ایفل

تراس‌های ورشو [۳]

دامنه‌های شیب‌دار که در مجاورت چشمۀ ورشو قرار دارند، با چمن‌کاری‌های جدید بازسازی و پوشانده می‌شوند. آنها میزهای عمومی را با صندلی‌هایی از جنس سنگی ارائه خواهند داد.

برج ایفل

پل جنا [۴]

پل عابرپیادۀ جنا ساخته خواهد شد و تبدیل به اولین پل سبز در شهر پاریس خواهد شد. سیرکولاسیون ترافیک موتوری مجدداً طراحی می‌شود. فقط اتوبوس‌ها و وسایل نقلیۀ اضطراری مجاز به رانندگی در آنجا خواهند بود.

تفرجگاه بیرحکیم [۵] 

این گردشگاه با گیاهان سبز کاشته خواهد شد و پیاده‌روهای ساختمان Emile-Anthoine برای بهبود تجربۀ بازدید از ایستگاه متروی بیرحکیم بازسازی خواهد شد. اطراف جاده با پرچین‌ها و بوته‌ها کاشته خواهد شد تا از عابران پیاده در مقابل ترافیک اتومبیل محافظت کند.

محوطۀ برج ایفل

فضای مرکزی حیاط خلوت در تداوم چمن‌زار بزرگ که تا مدرسۀ نظامی گسترش می‌یابد، تنظیم خواهد شد. فضای داخلی ستون‌ها بالارفتن از آسانسورهای برج ایفل را به صورت نمادین به نمایش خواهد گذاشت و یک سقف شیشه‌ای جدید همه‌چیز را در خود جای داده و پوشش خواهد داد. برای ستون‌های غرب و شرق، اثر اکتشافات عمومی در انتهای آثار به طور مجدد فعال خواهد شد. نشانه‌ها، نورپردازی و توالی طراحی معماری، اتاق‌های دیدنی ماشین‌آلات موجود، طراحی شده توسط «گوستاو ایفل» را نشان خواهد داد.

برج ایفل

باغ‌های شام دو مارس [۶]

باغ‌های شام دو مارس بازسازی خواهد شد و دو قرارگاه مرکزی با باغ‌هایی که به تنوع زیستی بیشتر کمک می‌کنند، هم‌راستا خواهد بود. این گیاه با کنترل ضریب ورود و خروج به مدیریت بهتر جریان گردشگری کمک خواهد کرد.

برج ایفل

فضای بیشتری برای حمل‌ونقل عمومی و غیرموتوری

در راستای تسهیل امر حمل‌و‌نقل عمومی، اولویت به عابران پیاده و وسایل نقلیۀ اضطراری داده خواهد شد. هدف این است که گردشگری نزدیک به ۳۰ میلیون بازدیدکنندۀ سالانه از برج ایفل را تسهیل کنند.

اعداد کلیدی

  • ۲ هکتار فضای سبز اضافی
  • ۷۲ میلیون یورو (که توسط شرکت SETE / Tower Exploit Tower تأمین می‌شود).
  • تأمین نزدیک به ۳۰ میلیون بازدیدکننده از محوطۀ برج ایفل، از جمله ۷ میلیون نفر از اثر معروف برج فلزی

به منظور ایجاد گفتگو با چهار تیم از متخصصان برنامه‌ریزی شهری، یک مشاور عمومی که در وب‌سایت www.concertationsitetoureiffel.fr در دسترس بود، کمک‌ها و پیشنهاداتی، به ویژه در مورد خدمات و امکانات مورد انتظار، مسیرها و حرکت، نمادها و پارکینگ را ارائه داد.

برنامۀ پروژۀ «سایت برج ایفل: کشف، رویکرد، بازدید»

دسامبر ۲۰۱۷: اعلام روند پروژه

ژانویه ۲۰۱۸: راه‌اندازی اعلامیۀ عمومی فراخوان (CSRA).

آوریل ۲۰۱۸: انتخاب چهار تیم نامزد.

ژانویه و مارس ۲۰۱۹: مشاورۀ عمومی به طوری که تیم براساس انتظارات شوراهای شهر و ساکنان، پاریسی‌ها و بازدیدکنندگان تغذیه شود.

ژوئن-جولای ۲۰۱۹: مرحلۀ دوم مشاورۀ عمومی به طوری که ساکنان، پاریسی‌ها و بازدیدکنندگان بتوانند انتظارات خود را از پروژه برنده شده بیان کنند.

۲۰۲۱ تا پایان سال ۲۰۲۳: اجرا و پیاده‌سازی فضای بین تروکدرو و میدان ژاک روف[۷].

پس از بازی‌های پاریس ۲۰۲۴: اجرا و پیاده‌سازی بین مدرسۀ نظام [۸] و میدان ژاک روف.

مدیریت پروژه توسط SEM PariSeine ارائه خواهد شد.

پی‌نوشت

۱. Trocadéro

۲. Place du Trocadéro

۳. Varsovie

۴. Iéna

۵. Bir-Hakeim

۶. Champ-de-Mars

۷. Place Jacques-Rueff

۸. Ecole Militaire

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *