پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

کاهش آلودگی هوا در پاریس به قیمت بی‌نظمی در خیابان ها

پنجشنبه ششم ژوئن، شهر پاریس، قوانین جدیدی را برای استفاده از اسکوترها، به دلیل مواجهه با هرج و مرج در پایتخت اعلام کرد این قوانین شامل ممنوعیت پارک در گذرپیاده خیابان، محدودیت سرعت، تثبیت تعداد اسکوترها و تقویت روحیه شهروندی در استفاده از کلاه ایمنی و ازدیاد کمپین های جلوگیری از تصادفات جاده ای بود.
این قوانین از ابتدای ماه ژوئیه اجرا خواهند شد.
از یک سال پیش، سرویس اسکوترهای برقی در پاریس، به طور بی نظم و در نبود چهارچوب قانونی واضح، چند برابر شده است. امروز پاریس، ۱۲اپراتور و ۲۰۰۰۰اسکوتر برقی در حال حرکت را داراست. پیش بینی ها می‌گوید که اگر این روند بدون قاعده ادامه یابد تا سال ۲۰۲۰باید شاهد ۴۰۰۰۰اسکوتر برقی در پاریس باشیم.
واضح است که اسکوترهای برقی بخشی از وسایل نقلیه جدید هستند که به کاهش آلودگی حاصل از استفاده اتومبیل، کمک کرده اند. اما پاریس در نظر دارد که نظم و سامان بیشتری به استفاده از این وسیله نقلیه در جهت امن کردن و آرامش بخشیدن به خیابانها دهد.
از تابستان ۲۰۱۸، آن ایدالگو (شهردار پاریس) به دولت برای ضرورت ساماندهی در استفاده از اسکوترهای برقی در قالب یک قانون، هشدار داد؛ زیرا که قدرت شهرداری در حال حاضر محدود است. قانون جابجایی می بایست از سوی پارلمان محک زده می‌شد. متاسفانه این قانون چندین بار به تعویق افتاد تا آنجا که همه گمان کردند که این قانون تا پیش از پاییز ۲۰۱۹ به جایی نخواهد رسید. در نتیجه آن ایدالگو و دیگر شهردارهای فرانسه تصمیم گرفتند با وجود حساس بودن زمینه قانونی، بدون وقفه وارد عمل شوند. در نتیجه در پاریس تعدادی قانون در ماههای اخیر در این باره وضع شد که به شرح زیر می باشد:

– از ژانویه ۲۰۱۹، تذکر کلامی از سوی پلیس شهری به استفاده کنندگان اسکوترهای برقی که وسیله نقلیه خود را در پیاده رو پارک می کنند.
-از مارس ۲۰۱۹، تذکر کلامی از سوی پلیس شهری پاریس به پارکینگ های بی نظم و درهم و توقیف آنها.
– اول می ۲۰۱۹، امضای تعهد در حسن انجام کار در نظم و ساماندهی توسط اپراتورهای سرویس اسکوترهای برقی.

پاریس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب