پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

سکوت شورای شهر، خواب سازمان نوسازی را عمیق‌تر می‌کند

چکیده: چون موضوع تأمین ایمنی بافت‌های ناپایدار، از سوی مردم مطالبه نمی‌شود، شورا باید در مقام مدعی‌العموم وارد شده و منافع حیاتی شهر را بجوید نه اینکه سکوت کند.

به تازگی شهردار تهران، پروژۀ تجمیع ۱۳ پلاک فرسوده در منطقۀ ۱۵ تهران را کلنگ زده است. هدف این تجمیع ۴۰۰ مترمربعی، ساماندهی اراضی رهاشده، تأمین بخشی از کمبود خدمات محله‌ای، ارتقاء امنیت محله، ایجاد مکانی برای تعاملات اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محله است.

امروز رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، از حرکت جهادی و سازندگی «همسایه» در مرمت ۳۵ واحد مسکونی خبر داد و شهروندان را به این حرکت «خداپسندانه» دعوت کرد.

سکوت شورای شهر، خواب سازمان نوسازی را عمیق‌تر می‌کند

طبق معیارهای فرسودگی، ریزدانگی و نفوذناپذیری، ۳۲۶۸هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که ۴۳ درصد آن نوسازی شده و حدود ۲۰۰۰هکتار همچنان فرسوده باقی مانده‌اند. در این مساحت، حدود ۱میلیون و ۲۰۰هزار نفر سکونت دارند. در چنین شرایطی سازمان نوسازی شهر تهران، به ساخت مراکز محلات و تجمیع پلاک‌های فرسوده برای ارتقای تعاملات اجتماعی مشغول و چشم امید به کمک‌های بومی برای مرمت واحدهای مسکونی بسته است.

این روند انفعالی و ناکارآمد سازمان نوسازی نسبت به بافت فرسوده، از سوی شورای شهر نظارت مداوم و جدی ندارد. چون موضوع تأمین ایمنی بافت‌های ناپایدار، از سوی مردم، مطالبه نمی‌شود، شورای شهر باید در مقام مدعی‌العموم به مسأله ورود کرده و منافع حیاتی شهر را بجوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *