پیروز حناچی اعلام کرد که طرح جامع حملونقل ریلی تهران پس از ۴ دهه در شورای عالی ترافیک تصویب شد.
طرح جامع ۱۳۸۶ تهران، در بخش حمل و نقل ریلی، برای تهران ۷ خط، پیشبینی کرده است. با عدمبازنگری در طرح جامع و سرعت تغییرات شهری، طرح جامع ۱۳۸۶، پاسخگوی نیازهای شهر نیست.
بنابراین مشخص نیست که طرح جامع حملونقل ریلی که به تازگی مصوب شده، از کدام سیاست توسعۀ شهری تبعیت میکند و چه معیارهایی را در تعیین مسیر و احداث خطوط در نظر میگیرد.
برنامه توسعه شهر، نظام حمل و نقل را هم تعریف میکند. حملونقل مکلف به رعایت راهبردهای تعادلبخشی شهر است و از برنامۀ توسعۀ شهر، مستقل نیست.
در نبود برنامۀ بالادستی برای تهران و با بیتوجهی شورا و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف سند مرجع برای شهر، بخشهای مسئول، ناچار به برنامهریزیهای خردتر و سادهتر، بدون پیروی از اسناد بالادست، بدون توجه به توسعۀ شهر و بدون بررسی جامع شبکۀ مؤثر بر حملونقل میشوند.
خبر تصویب طرح جامع حملونقل ریلی، نشاندهندۀ اهمال مدیریت شهری در تهیۀ سند مرجع معتبری برای هدایت همهجانبۀ شهر است.