

هرمنوتیک مولانا
هرمنوتیک مولانا مبتنی بر وحی دل و یقین است. اگر حقیقتی که در اثر هنری است، نتیجه تجلی حقیقت بر دل و خیال هنرمند باشد،
هرمنوتیک مولانا مبتنی بر وحی دل و یقین است. اگر حقیقتی که در اثر هنری است، نتیجه تجلی حقیقت بر دل و خیال هنرمند باشد،
اگر چه نظام سلسله مراتبی در طراحی شهر آبادان هیچگاه از بین نرفت، ولی منظر و فضای سبز شهر شرکتی آبادان در تلطیف این نگاه
اثرات برنامه های توسعه شهری در ایران را میتوان تابع رویکرد مدرنیستی مهندسان و انحصار طرح های شهری زیر نظر دولت به عنوان نهاد تصمیم
تفکیک صفر و یکی بین ایران و اسلام در منظر شهرهای ایرانی نیز باعث بریده شدن پیوستار تاریخی و جدا شدن از واقعیت ها و
تعریف خیابان کامل در راسته انقلاب به معنی صیانت از مرکزیت آن است. منظر خیابان انقلاب تنها تابلوهای آن نیست بلکه ماحصل رویدادهای تاریخی و
نمی توان میدان را تبدیل به فلکه کرد و فلکه را میدان خواند و توقع داشت مجسمهای که در آن میگذاریم نقش خود را به
زیرساخت های صلب بسیار آسیب پذیر بوده و مدیریت آنها نیازمند درنظرگیری متغیرهای بسیاری است که درنهایت مدیریت ریسک سیل را با پارامترهای بیشتر مواجهه
سیاست گذاری مسکن ایران در جهت فئودالیسم زمین شهری و مسکن حرکت می کند. سیاستی که بیش از هرچیز حامی منافع اربابان است، سیاست محدودیت
تزاحم ناشی از وابستگی هنرهای عصر جدید به قدرت، موجب میشود هنر شهری به مسیری جدا از جریان کمالجوی هنر هدایت شود و میراث آن
ایده پاکت حجمی منطقی بوده و برای شکل دهی به سیما و منظر شهری مفید است اما با شیوه نظارت فعلی شهرداری در ساخت و
تفکر پاکدستی در سطح مدیران و معاونین شهرداری تهران در عمل به محافظه کاری منجر شده که در کنار بروکراسی شدید، به ناکارآمدی زیرمجموعه های
اجرای دستوری در طراحی و نماسازی ساختمانهای بلندمرتبه با مصالح سنتی و بدون در نظر گرفتن ضوابط و مقررات ملی تدوین شده در زلزله فاجعه
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.