پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

قانونی که می‌گوید قانون، قانونی است

چکیده: براساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قانونی جدید، شهرداری‌ها دیگر مجاز به فروش تراکم مازاد و تغییر کاربری املاک بر خلاف طرح تفصیلی نخواهند بود.

براساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرداری‌ها دیگر مجاز به فروش تراکم مازاد و تغییر کاربری املاک بر خلاف طرح تفصیلی نخواهند بود. به گفتۀ یک مقام بی‌مسئولیت که دوست داشت نامش فاش شود اما ما اینکار را نمی‌کنیم تا ریا نشود و ریا کار خوبی نیست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان یک جلسه علنی در اقدامی متهورانه، خلاقانه، بی‌باکانه و افشاگرانه قانونی را مصوب کردند که شهرداری‌ها بر اساس آن باید قانون‌های قبلی را اجرا کنند.
قانونی که می‌گوید قانون، قانونی است
آن مقام غیرمسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه مگر قبلا طبق قانون فروش تراکم مازاد و تغییر کاربری بر خلاف طرح تفصیلی غیرقانونی نبود، خاطرنشان کرد: «هان؟» وی افزود: «آهان! چون حالا اگر شهرداری‌ها طرح تفصیلی را رعایت نکنند دو تا قانون را نقض کرده‌اند و قبلا فقط یک قانون را نقض کرده بودند. و البته نقض دوتا قانون به مراتب بدتر از نقض یک قانون است». وی در پاسخ به اینکه «خب اگر همچنان شهرداری‌ها از کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰ برای خم کردن قانون استفاده کنند چی؟»، بدون خداحافظی کنفرانس خبری را ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *