پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

سیل سیستان حاصل فراموشیِ پیش بینی، پیشگیری و مطالبه

چکیده: نگذشتن از سوءمدیریت‌ها، پیشگیری‌های سیستمی و طرح‌ها و تصمیمات کارشناسی مبتنی بر اخلاق، از راه‌های خارج‌کردن کشور از بروز بحرانهای همچون سیل است.

استان سیستان و بلوچستان، بار دیگر عموم را نسبت به دقت و صلاحیت فرایندهای کارشناسی در شهرها مردد کرد. استان سیستان و بلوچستان، در فروردین ماه امسال هم از جاری‌شدن سیلاب، خسارت دیده بود. به علاوه اقلیم منطقه و وقوع باران‌های موسمی، برنامه‌ریزی برای کنترل آب‌های سطحی در این استان را، برای جلوگیری از وقوع بحران ضروری می‌کند.

حبیب‌الله دهمرده در جلسۀ علنی مجلس شورای اسلامی ۲۳ دی ۹۸ گفت: «بر اساس مصوبات ستاد بحران باید لایروبی رودخانه‌ها انجام می‌شد و اقداماتی پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل صورت می‌گرفت، اما نه‌تنها اقدامی نشده، بلکه خسارت سنگینی به مردم وارد شده است. ظاهرا پیشگیری برای برخی مسئولان اصلا معنایی ندارد».

سیل سیستان حاصل فراموشیِ پیش بینی، پیشگیری و مطالبه

پرسشگری و توضیح خواستن از مدیران شهری٬ راه عمل آن‌ها در مدار نفع شهر را باز می‌کند. در موج اعتراضات و استعفاهای به راه افتاده، هر فرد به سهم خود توان تأثیرگذاری دارد. نگذشتن از سوءمدیریت‌ها، پیشگیری‌های سیستمی و طرح‌ها و تصمیمات کارشناسی مبتنی بر اخلاق، از راه‌های خارج‌کردن کشور از بروز بحران در هر زمینۀ تخصصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *