برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
شناسه خبر : 5046
  پرینتخانه » برنامه ریزی و مدیریت شهر, شهر, منتخب تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ | 161 بازدید | ارسال توسط :
سهم آلاینده‌های گازی موتورسیکلت‌ها

موتورهای برقی به جای کاربراتوری، حذف همیشگی ۲۱ درصد از آلاینده های تهران

بر اساس آخرین ‎سیاهۀ انتشار سال ۹۶، که مبنای تصمیمات شهرداری تهران است، سهم آلاینده‌های گازی موتورسیکلت‌ها در میان منابع متحرک ۲۱.۳ درصد از ۸۲.۹ درصد است.

بر اساس آخرین ‎سیاهۀ انتشار سال ۹۶، که مبنای تصمیمات شهرداری تهران است، سهم آلاینده‌های گازی موتورسیکلت‌ها در میان منابع متحرک ۲۱.۳ درصد از ۸۲.۹ درصد است.

بر اساس این گزارش، وسایل نقلیۀ سبک و سنگین گازسوز مجموعاً بیشترین منابع آلودگی شهر تهران هستند.

جایگزینی موتور برقی یکی از راه‌حل‌های راهبردی این مشکل است که نیاز به منابع دولتی یا متمرکز هم ندارد. در دورۀ شهرداری محمدباقر قالیباف، چندبار برای ورود این موتورهای برقی به شهر اقدام و مشوق‌هایی برای استفاده از آن‌ها تعیین شد، اما به سرانجام نرسید.

به نظر می‌رسد واردات باتری موتور برقی یک مانع رانتی اصلی است که شرکتهای ایرانی تولیدکننده باتری اجازه آن‌را نمی‌دهند؛ لذا استفاده از این موتورها فراگیر نمی‌شود.

تکنولوژی تولید موتوربرقی ساده‌تر از موتور کاربراتوری است و در ایران هم وجود دارد. هدایت موتوردارن به سمت استفاده از موتورهای برقی، جز مشوق‌های شهری، جذب حمایت‌های دولتی برای رفع موانع انحصارطلبانۀ واردات را می‌طلبد.

| منبع خبر : نظرآنلاین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.