

قوانین شهری؛ از سند بالادستی متقن شهر تا شیء قابل معامله
طرح تفصیلی و جامع به عنوان قوانین بالادستی به برگه های بازی در دست شورای شهر، مجلس و شهرداری ها برای امتیازگیری از دولت و
طرح تفصیلی و جامع به عنوان قوانین بالادستی به برگه های بازی در دست شورای شهر، مجلس و شهرداری ها برای امتیازگیری از دولت و
در شهر بندری چابهار، حصار محکمی ما بین شهر و منطقه آزاد و همچنین بندر کشیده شده است. دیوارهایی که مرز فقر و ثروت را
همپیوندی به عنوان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده میزان حرکت در خیابان هاست و می بایست در سازماندهی فضایی محلات مورد توجه قرار بگیرد.
آزادی انتخاب روستایی را با اصرار بر عدم مهاجرت خدشه دار نکنیم. اگر به روستا به مثابه واحد تولیدی نگاه کنیم، سکونت شاغلینش می تواند
تأمین اشتغال، افزایش درآمد سرانه خانوار و رفاه شهری از جمله مواردی است که با جدایی تدریجی شهر از بندر به عنوان دغدغه مدیران شهری
ساختار محله ای به دلیل محل توزیع خدمات، استقلال فضایی، هویت چندعملکردی و تمرکز بر فضای پیاده در مرکز محله نسبت به حوزه های مسکونی
ریسک محوری یعنی شناسایی ریسک، الویت بندی برنامه ها بر مبنای مفهوم ریسک و آمادگی برای احتمال وقوع هرگونه فاجعه که باید مبنای سیاست مدیریت
پاسخ به گريزِ دائم شهرداری تهران از حل مشكلاتِ ساختاريِ اين شهر محتاج مطالعهای تاريخی است؛ تاريخِ تبديل شدنِ تهران به یک رسانه – نمايشگاهی
برخورد با مفهوم «خیابان کامل» موجب تکرار در شعار پیاده سازی «TOD» و تراکم فروشی در مناطق ایستگاهی و سرانجام ابتذال در این الگوی جهانی
اثرات برنامه های توسعه شهری در ایران را میتوان تابع رویکرد مدرنیستی مهندسان و انحصار طرح های شهری زیر نظر دولت به عنوان نهاد تصمیم
نمی توان میدان را تبدیل به فلکه کرد و فلکه را میدان خواند و توقع داشت مجسمهای که در آن میگذاریم نقش خود را به
زیرساخت های صلب بسیار آسیب پذیر بوده و مدیریت آنها نیازمند درنظرگیری متغیرهای بسیاری است که درنهایت مدیریت ریسک سیل را با پارامترهای بیشتر مواجهه
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.