لزوم توجه به هنرهای بومی و اصیل ایران
آزادی در بیان هنری بدیهی است، اما در شرایط هنری کشور دیرزمانی است که به هنرهای بومی و اصیل ایران کمتوجهی شده و هنر وارداتی
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
آزادی در بیان هنری بدیهی است، اما در شرایط هنری کشور دیرزمانی است که به هنرهای بومی و اصیل ایران کمتوجهی شده و هنر وارداتی
سنگنگارههایی در جوار چشمه جاری از میترا و آناهیتا در کنار شاه ساسانی و اهورامزدا در تاق بستان برجاست. به گواه تاریخ، روزگاری این نقشها
جشن سده در پایان چله بزرگ است و زمین باید دزدانه نفسی بکشد. در شب جشن همگان به صحرا رفته و اعتقاد داشتنه اند که
نقاشی حسنعلی وزیری شبیه نقاشیهای امپرسیونیسم بوده و اگر بعضی مناظر لخت کوهسار نبود، در مقابل تابلوهای جنگل و باغ تصور می شد که اثر
چون سکهها از فلزاتی مانند طلا، نقره، مس و برنز ساخته شدهاند، نسبت به یافتههای دیگر بسیار مقاوم بوده، در بسیاری مواقع کاملاً سالم باقی
حراج تهران، نظامی چندگانه است: هم عرصۀ یارگیری غرب از هنرمندان داخلی، هم میدان پولشویی و هم عادتدهندۀ طبقات متوسط و ضعیف جامعه به معاملات
صورت یک قطعه باغ شاه احداثی شاه شهید [آغا محمدخان قاجار] واقعه در ساری به دست ناصرالدین شاه کشیده شده و خط فرانسه نیز رقم
در تقویم قدیم ایران، سال با تابستان شروع میشده و اگر فروردین را در آغاز تابستان بنگریم، تیر آغاز پاییز و فصل باران است که
پژوهش تصویر هریک از شاهان ساسانی را بر سنگنگارهها با سکۀ همان شاه مطابقت داده و با دقت در شناخت شخصیت شاه و رویدادهای نقششده
براساس تصویر شاهان ساسانی و نوع تاج آنان در سنگنگاره ها و مقایسه آن با سکههای این عصر میتوان شخصیت شاه را با تقریب خوبی
در سالهای اخیر مجسمه های شهری افزایش یافته اند. هنرمندان بر این باورند که کیفیت این مجسمه ها بالا نبوده و علت فقدان کیفیت را
عکسی رنگی با کادر افقی از جوانی فلسطینی گرفته شده که با یک دست، پرچم به دست گرفته و با دست دیگر مشغول سنگ انداختن
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.