برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Thursday, 22 October , 2020
امروز : پنج شنبه, ۱ آبان , ۱۳۹۹ - 6 ربيع أول 1442
بافت میانی منهتن در حال از دست دادن زندگی پیاده خود است

بررسی تغییرات زندگی خیابانهای منطقه منهتن نیویورک در ۵۰ سال اخیر

وجود گرانیگاه‌های مختلف حرکتی در مسیر، توزیع کاربریها در بدنه خیابان و ایجاد نقاط مکث در مسیر پرتحرک عمومی می‌تواند منجر به زندگی خیابان شود.

۰۱ آبان ۱۳۹۹

بررسی اقدامات انجام شده در میدان امام حسین و خیابان 17 شهریور

تحلیل منظرین سیاست پیاده مداری در  مدیریت شهری تهران

نمی‌ توان با تکیه بر مفهوم پیاده‌ مداری طرح سامان‌دهی میدان را توجیه کرد. پیاده ‌راه سازی یک ابزار‌ ساماندهی فضای شهری است و نباید به تنهایی هدف گردد.

۱۶ مرداد ۱۳۹۹

بخش دوم بررسی واژه­ شناسی منظر

یک جستار واژه شناسی درباره منظر

توجه کافی به معانی مندرج واژه های منظر و سیما می تواند به استفاده درست از این کلمات و در نتیجه ایجاد تفاهم مفهومی بین متخصصان در خصوص دیسیپلین منظر بینجامد.

۰۹ مرداد ۱۳۹۹

فضاهای جمعی، عامل هویت مندی محلات

مولفه‌های هویت‌ بخش محله

سه مولفه تطابق با اقلیم، عناصر نمادین و فضاهای جمعی از اصلی‌ترین عوامل تشخص ‌یابی و هویت ‌مندی ساختارهای محله‌ ای هستند.

۰۸ مرداد ۱۳۹۹

شهرداری و برخورد با مقوله گرافیتی

گرافیتی، هنر شهری یا عصیانگری

معرفی صحیح، بهادادن به هنرِ گرافیتی و تخصیص عرصه ­هایی برای دیده شدن، می تواند ارائه­ یک هنر را به راه­ حلی برای افزایش کیفیت فضای شهری بدل کند.

۰۷ مرداد ۱۳۹۹

بررسی میزان اجتماع پذیری خیابان

نقش خیابان در ایران مدرن با رویکرد نحو فضا

 در روش نحو فضا، در خیابان هرچه هم پیوندی و اتصال بیشتر باشد خیابان از لحاظ کالبدی دارای قابلیت بیشتری برای اجتماع پذیری است.

۰۷ مرداد ۱۳۹۹

باغ ایرانی، ابزاری برای کنترل و مدیریت آب

آب در باغ معاصر ایرانی

حاکمان شهرها برای کنترل قدرت و نفوذ خود بر شهر و صیانت از منابع آب و حفظ سلامت آنها نسبت به احداث باغ در محل سرچشمه و مظاهر اصلی آن اقدام می ‌کردند.

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

پروپاگاندا تبلیغاتی برای وارونه جلوه دادن حقایق

مدیریت نمایشی در منظر شهری شهرهای معاصر ایران

پروژه ‌های عام المنفعه‌ای که «به نام مردم، به کام مسئولین» طرح ‌اندازی می ‌شوند، با هجمه بالایی از تبلیغات در مدیریت نمایشی به دنبال جلب نظر عوام هستند.

۳۱ تیر ۱۳۹۹