درباره ما
نظرآنلاین
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
منو
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
به عنوان یک حکم کلی میگویم که اصالت در برنامهریزی و طراحی نما با مالک است، مگر آنکه در نقاط خاصی از شهر باشد که به لحاظ عمومی و خاطره جمعی شرایط ویژهای دارد. به گزارش نظرآنلاین، اعتراض به نمای یک ساختمان قدیمی در خیابان طالقانی که به رنگ صورتی درآمده بود، به سوژه بحث در فضای مجازی تبدیل شد. سیدامیر منصوری در گفت و گو با روزنامه شرق، در
نگارگر همواره نسبت زمان مشاهدۀ هر اثر نگارگری را كنترل كرده و آن را طبق خواستۀ خود تنظيم میكند. در اين حالت زمان به واسطۀ اثری كه در ساختار تصوير دارد مورد بررسی قرار گرفته و اثر مفهومی زمان در اين رابطه توسط نگارگر كنترل ميشود.
پس از حمله فریدون به کاخ ضحاک و آزاد کردن دو دختر یا خواهر جمشید از کاخ و کشتن یا بند کردن ضحاک به دست فریدون جشنی برگزار می شود که آن را جشن مهرگان خوانند.
تکنیک دوبعدی “سل انیمیشن” بگونه ای بود که نقاشی ها با مداد و کاغذ، روی کاغذ انیمیشن (light box)6 و میز نور انیمیشن ترسیم می شد و پس از آن تست ها را با فیلم 16 میلیمتری7 تهیه می کردیم.
زمان در عالم مثال نیز جاری و ساری است اما مقیاس آن با عالم ماده متفاوت است. با توجه به عالم مثال، نگارگر تنها میتواند از طریق نمایش نشانههایی زمانهایی مختلف را در نگارگری به نمایش بگذارند و نه از طریق نمایش تأثیرات فیزیكی زمانهای مختلف، همچون سایه و تیرگی و روشنیها.
می توان با بهره برداری از مزايای افزايش ارزش املاك مجاور ايستگاه مترو بخشی از هزينه های احداث و نگهداری سيستم های حمل و نقل ريلی را تامين نمود.
در شهر شوشتر و جداره رود کارون، با معماری متفاوت این منطقه روبرو هستیم که متأثر از جلوههای منظرین رود است. شهری که از آن به دشت میان آب تعبیر میشود و معماری آن که محصول حرکت، کشمکش و قرار است، ساکنِ بستر رود شده است.
به عنوان یک حکم کلی میگویم که اصالت در برنامهریزی و طراحی نما با مالک است، مگر آنکه در نقاط خاصی از شهر باشد که به لحاظ عمومی و خاطره جمعی شرایط ویژهای دارد. به گزارش نظرآنلاین، اعتراض به نمای یک ساختمان قدیمی در خیابان طالقانی که به رنگ صورتی درآمده بود، به سوژه بحث در فضای مجازی تبدیل شد. سیدامیر منصوری در گفت و گو با روزنامه شرق، در این رابطه گفت: مسئله نما، یک مسئله سهل و ممتنع است. در کشور ما دو نگاه اصلی درباره نما و کنترل نما وجود دارد. یک گروه کسانی هستند که معتقدند نما حق صاحب ملک است و اوست که با اصل تسلیط و تمسک به حدیث نبوی «الناس مسلطون علی اموالهم»، حق دارد درباره نمای ملکش تصمیم بگیرد. قاعده دیگری هم هست که عده زیادی هم به آن معتقدند و میگویند نما از نظر تأثیری که در بخش عمومی شهر دارد و بهعنوان یکی از ویژگیهای منظر شهری و ویژگیهای عمومی شهر نقشآفرینی میکند، در حوزه حقوق عمومی است و متولی شهر، شهرداری یا وزارت مسکن موظف است درباره طراحی نما تصمیم بگیرد. او ادامه میدهد: چیزی که من میتوانم اضافه کنم، این است که هر دو این دیدگاهها در نقاط
جلوگیری از آلودگی نوری جزء سیاستهای مصوبۀ ۱۵۲ شورای شهر با عنوان «الزام شهرداری به تهيه و ارائۀ طرح جامع روشنايی و نورپردازی فضاهای شهر تهران» بوده است.
لزوم استفاده از مشارکت زنان در طرحهای توسعۀ شهری به عنوان فرصتی در شهرسازی امروزه مطرح میشود. استفاده از این فرصت نیازمند برخورد مطالعهشده و محلی است.
بررسی رویکردهای متفاوت طرحهای جامع شهری نسبت به برنامهریزی و مدیریت منظر شهری و نگاه به تجارب جهانی میتواند به یافتن دلایل این امر کمک کند.
رونق گردشگری شهری به تلفیق هر چه بیشتر فعالیتهای گردشگری با زندگی شهری وابسته است. نظرآنلاین در همین باره مصاحبهای با سعید شفیعا داشته است.
مردم منطقه معتقدند اورامانات تخت زمانی شهری بزرگ بوده و مرکزیتی خاص داشته به همین دلیل از آن به عنوان تخت یا مرکز حکومت ناحیه اورامان یاد می کرده اند.
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.