پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

تصمیم گیری درمورد طراحی نما ساختمان ها با مالک است یا شهر؟ پاسخ سیدامیر منصوری به روزنامه شرق

به عنوان یک حکم کلی می‌گویم که اصالت در برنامه‌ریزی و طراحی نما با مالک است، مگر آنکه در نقاط خاصی از شهر باشد که به لحاظ عمومی و خاطره جمعی شرایط ویژه‌ای دارد. به گزارش نظرآنلاین، اعتراض به نمای یک ساختمان قدیمی در خیابان طالقانی که به رنگ صورتی درآمده بود، به سوژه بحث در فضای مجازی تبدیل شد. سیدامیر منصوری در گفت و گو با روزنامه شرق، در

صفحه اصلی
اخبار
میلاد شیراوند

تصمیم گیری درمورد طراحی نما ساختمان ها با مالک است یا شهر؟ پاسخ سیدامیر منصوری به روزنامه شرق

به عنوان یک حکم کلی می‌گویم که اصالت در برنامه‌ریزی و طراحی نما با مالک است، مگر آنکه در نقاط خاصی از شهر باشد که به لحاظ عمومی و خاطره جمعی شرایط ویژه‌ای دارد. به گزارش نظرآنلاین، اعتراض به نمای یک ساختمان قدیمی در خیابان طالقانی که به رنگ صورتی درآمده بود، به سوژه بحث در فضای مجازی تبدیل شد. سیدامیر منصوری در گفت و گو با روزنامه شرق، در این رابطه گفت: مسئله نما، یک مسئله سهل و ممتنع است. در کشور ما دو نگاه اصلی درباره نما و کنترل نما وجود دارد. یک گروه کسانی هستند که معتقدند نما حق صاحب ملک است و اوست که با اصل تسلیط و تمسک به حدیث نبوی «الناس مسلطون علی اموالهم»، حق دارد درباره نمای ملکش تصمیم بگیرد. قاعده دیگری هم هست که عده زیادی هم به آن معتقدند و می‌گویند نما از نظر تأثیری که در بخش عمومی شهر دارد و به‌عنوان یکی از ویژگی‌های منظر شهری و ویژگی‌های عمومی شهر نقش‌آفرینی می‌کند، در حوزه حقوق عمومی است و متولی شهر، شهرداری یا وزارت مسکن موظف است درباره طراحی نما تصمیم بگیرد. او ادامه می‌دهد: چیزی که من می‌توانم اضافه کنم، این است که هر دو این دیدگاه‌ها در نقاط

تامین پارکینگ معضل حل نشده ساختمان جدید پلاسکو!
نوسازی شهری
نظر آنلاین

تامین پارکینگ معضل حل نشده ساختمان جدید پلاسکو!

شهرداری تهران شرط ساخت پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو را برای دادن مجوز جهت ساخت پلاسکو قرار داده است و تصور می شود با این شرط مشکل پارکینگ پلاسکو حل شود.

ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود
نوسازی شهری
نظر آنلاین

ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود

ساختمان ۱۵ طبقه با توجه به حقوق کسبه سر جای خود ساخته می‌شود و درخواست شد که موضوع در کمیسیون ماده ۵ نهایی شود. شورای تأمین استان موضوع را ابلاغ کرده است.

اعتراض به ساخت متروی اصفهان بعد از لرزیدن چهارباغ
برنامه ریزی و مدیریت شهر
نظر آنلاین

اعتراض به ساخت متروی اصفهان بعد از لرزیدن چهارباغ

متروی اصفهان یک لباس گشاد و بی غواره بر تن تاریخی آن است و در حالی دوخته و بر تن معابر و خیابانهای اصفهان شد که روزی محل گذر دوچرخه سواران بود.