جدایی شهر از بندر
تأمین اشتغال، افزایش درآمد سرانه خانوار و رفاه شهری از جمله مواردی است که با جدایی تدریجی شهر از بندر به عنوان دغدغه مدیران شهری
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
تأمین اشتغال، افزایش درآمد سرانه خانوار و رفاه شهری از جمله مواردی است که با جدایی تدریجی شهر از بندر به عنوان دغدغه مدیران شهری
ساختار محله ای به دلیل محل توزیع خدمات، استقلال فضایی، هویت چندعملکردی و تمرکز بر فضای پیاده در مرکز محله نسبت به حوزه های مسکونی
برخورد با مفهوم «خیابان کامل» موجب تکرار در شعار پیاده سازی «TOD» و تراکم فروشی در مناطق ایستگاهی و سرانجام ابتذال در این الگوی جهانی
برنامه توسعه شهری در ایران به ارتباط اجزای شهر و همگنسازی پیکرهبندی فضایی محلات بیتوجه است و توسعه شهر موجب قطع ارتباط محله با سایر
اقدامات در حوزه شکلگیری «میدان-معبر» در دوره رضاخان، قبل از شکلگیری قانون صورت گرفته، سپس قانون به عنوان سند توسعه و نوسازی به تصویب رسیده
مبنای طرح جامع اول تهران، تمرکززدایی از مرکز شهر و آزادسازی آن از تراکم و ترافیک بود. طبق طرح، تهران به صورت خطی و با
اقدامات صورت گرفته در خصوص مرکز شهر تهران در سیاستهای سه گانه آن تاکنون در رابطه علی و معلولی یا چارچوب تأثر و تأثیر متقابل
مرکز شهر نظمی معنایی و شکلی دارد که از روابط نامتقارن و جریانات مفهومی شکل گرفته و بر اساس اشتراکات فرهنگی جامعه و منطق رویدادهای
خاطرۀ یک شهر وابسته به تولد، حیات و مرگ عناصر است و جز نمودهای عینی، محصول ذهنیت شهروندان نیز هست. حتی برچیدهشدن پل گیشا نیز
محله تابعی از ذهنیت فرد نسبت به محیط زندگی خود است. ظرفیت ذهنی هر فرد، از لحاظ کالبدی و از حیث اجتماعی تعداد مشخصی را
مشخص نیست که طرح جامع حملونقل ریلی که به تازگی مصوب شده، از کدام سیاست توسعۀ شهری تبعیت میکند و چه معیارهایی را در تعیین
داریوش بوربور، مدیر مهندسین مشاور بور بور، در واکنش به خبر شناسۀ ۴۷۴۲، جوابیۀ ای نوشته است که طبق مادۀ ۲۳ قانون مطبوعات بدون تغییر
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.